Dit probleem zit me al even dwars. Ik heb twee Raspberry Pi's: eentje (A) dient als mediaspeler (op basis van OSMC) en heeft een externe schijf eraan gekoppeld. De andere (B) dient als 'downloadmachine' en home control. Om te downloaden gebruik ik Transmission dat op Raspbian is geïnstalleerd.
Nu wil ik dat Pi B gaat downloaden en de bestanden naar de schijf van Pi A schrijft. Ik krijg de schijf gemount, maar wanneer ik er naartoe wil schrijven krijg ik een permission error. Via Windows (smb) kan ik wel gewoon schrijven in dezelfde map op Pi A. Even alles op een rijtje:
- Op Pi B heb ik in /media een map 'networkshare' aangemaakt, eigenaar:groep is root:root.
- de user debian-transmission voert de downloads uit, dus ik heb deze user aan de groep 'root' toegevoegd.
- de /etc/fstab ziet er zo uit:
- Ik heb er geen problemen mee om de permissions op 777 te zetten, maar "sudo chmod 777 /media/networkshare" doet niets. De permissions van die map blijven op 755 staan, wat zou betekenen dat de groep (en daarmee debian-transmission) inderdaad alleen maar kan lezen en uitvoeren, niet schrijven. De onderliggende mappen hebben ook 755.
- Als ik de mappen bekijk vanuit Pi A dan zijn de permissions ineens 777. Hoe kan dat dan?
Wat gaat hier mis? Moet ik de schijf op een andere manier mounten misschien? Hoe verander ik de permissions op /media/networkshare?
Alvast bedankt!
Nu wil ik dat Pi B gaat downloaden en de bestanden naar de schijf van Pi A schrijft. Ik krijg de schijf gemount, maar wanneer ik er naartoe wil schrijven krijg ik een permission error. Via Windows (smb) kan ik wel gewoon schrijven in dezelfde map op Pi A. Even alles op een rijtje:
- Op Pi B heb ik in /media een map 'networkshare' aangemaakt, eigenaar:groep is root:root.
- de user debian-transmission voert de downloads uit, dus ik heb deze user aan de groep 'root' toegevoegd.
- de /etc/fstab ziet er zo uit:
Code:
//192.168.1.33/media/ /media/networkshare/ cifs username=osmc,password=osmc,uid=0 0 0
- Als ik de mappen bekijk vanuit Pi A dan zijn de permissions ineens 777. Hoe kan dat dan?
Wat gaat hier mis? Moet ik de schijf op een andere manier mounten misschien? Hoe verander ik de permissions op /media/networkshare?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: