mouse-over kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hi,

Ik heb met frontpage een website gemaakt.
Nu staan er op de onderstaande pagina 2 links die van zichzelf blauw zijn en GEEL worden van kleur als je er met een muis op komt.

http://members.chello.nl/~martin.vandemortel/oefenstencils/oefenstencils klas 2.htm

Dat wil ik dus niet.... voor mijn pasrt worden ze rood, maar NIET geel.

Nou heb ik geen idee waar ik dat eruit kan halen.
Heb niks kunnen vinden in de HTML of waar dan ook

Wie kan me helpen?

grt.

Martin

Zoals je 't nou hebt, hangt het maar net van de browser af welke kleuren die links worden wanneer je er op klikt / wanneer je er al op geklikt hebt enzo.

Maar, probeer dit eens:
Code:
<html>

<head>
<style type="text/css">
<!--
a:link, a:visited, a:active; a:hover {color: #0000FF}
//-->
</style>
<title>Oefenstencil klas 2TL</title>
</head>

<body>

<p align="center"><font face="Monotype Corsiva" size="6">
<a href="2TL-H2-Oefen-dichtheid.doc">Oefenstencil klas 2TL-H2 - dichtheid</a></font></p>
<p align="center"><font face="Monotype Corsiva" size="6">
<a href="2HV-H2-oefen-dichtheid.doc">oefenstencil klas 2 havo en VWO -H2 - 
dichtheid</a></font></p>

</body>

</html>
Zo blijven de links altijd blauw :)

Succes :thumb:

Of open je site en ga naar file linksbovenin, klik daar op properties! Op het geopende venster ga je naar tabblad "formatting" en daar rechts in het midden het menuutje....

Geplaatst door Tarabass
Of open je site en ga naar file linksbovenin, klik daar op properties! Op het geopende venster ga je naar tabblad "formatting" en daar rechts in het midden het menuutje....
Dan heeft hij die kleuren niet meer, maar z'n bezoekers nog steeds wel.

goeie morgen JPeetje en Tarabass,

JPeetje: Ik heb dat script van je overgenomen op die pagina, maar als ik met de muis erover ga dan worden de links nog steeds geel.

Tarabas: Het is echt de bedoeling dat mijn bezoekers geen gele kleur zien omdat het dan bijna niet te lezen is. Kan ik natuurlijk wel de achtergrond aanpassen, maar ik wil de stijl een beetje conform de huisstijl van onze school houden.

Wel heel fijn dat jullie willen helpen.

met vriendelijke groet,

martin

Laatst bewerkt:
ik denk dat jij nog een oude versie in je cache hebt staan, want bij mij blijven ze lekker blauw hoor.

t.

btw.. cambium, daar heb ik nog een keer een talendorp gedaan :)

Geplaatst door teacher

btw.. cambium, daar heb ik nog een keer een talendorp gedaan :)

Wat is een talendorp ???? Ik heb het over S.G. Cambium in Zaltbommel. wel grappig dat jij als nick Teacher hebt en ik BEN een Teacher :D

Dat van die cache snap ik niet helemaal. Ik heb Pagina verversen gedaan maar dat helpt niet. Bij mij worden ze nog steeds geel.

Als ie overigens bij bezoekers wel lekker blauw blijft dan is dat al heel wat hoor :thumb:

Nou, zo heb ik het wel gedaan hoor, en dat werkt perfect! De links zijn overal blauw enzo dusz dit werkt echt wel! Ik ga er wel vanuit dat je fp 2003 hebt en dit ook in fp doet!
Hyperlinkcolor=?
visited color=?
active color=?

Geplaatst door martin van de mortel

Wat is een talendorp ???? Ik heb het over S.G. Cambium in Zaltbommel. wel grappig dat jij als nick Teacher hebt en ik BEN een Teacher :D
wat denk je dat ik ben ;)

Dat talendorp was een soort van mondeling voor de vmbo-ers daar; is alweer een paar jaar geleden.

Dat van die cache snap ik niet helemaal. Ik heb Pagina verversen gedaan maar dat helpt niet. Bij mij worden ze nog steeds geel.

druk eens op shift + F5, of gooi je tijdelijke internet bestanden eens weg. Bekijk dan de pagina opnieuw.

t.

Laatst bewerkt:
Het is echt iets in die pc van mij ......
Zat net op de pc van mijn zoon en daar was en bleef alles blauw, alleen op die pc van mij dus niet ....stom ding :mad: ......

tijdelijke internet bestanden weg gegooid
shift F5 en ctr F5 gedaan (grijnzzz).....
Niks heeft geholpen....

eh ja ik heb frontpage 2003 op deze pc......

Tarabass, kun jij iets specifieker zijn aub....

Wat bedoel je met
*****Of open je site en ga naar file linksbovenin*****

kijk die site openen lukt me nog wel, maar wat bedoel je dan met die file links bovenin ????

(klink ik nou erg stom ???? )

Martin

Je opent de pagina die je wil maken of aan het maken bent in frontpage!
Dan ga je naar het linker menuutje van de werkbalk bovenin, dit menuutje heet file!
Op het uitklapmenuutje ga je naar properties! Je krijgt nu een nieuw venster te zien met als titel pageproperties!
Kies dan het tabblad "formatting" en daar zie je een menuutje over de kleuren die je wilt gebruiken van je links!

ok..... ik was al aan het vlooien en ik denk dat ik het gevonden heb.

Kijk eens op mijn plaatje aub... is dat wat je bedoelde Peter? en zo ja...... ze worden toch geel hier op die pc.

Moet ik het dan niet zoeken in mijn browser????

snik...... neeeeee snif...... die links worden kanariegeel als ik erop durf te komen.
Om gek van te worden ...toch ?

Ja, dan moet je het idd zoeken in je browser!
Was al aan het kijken, maar dacht dat je dit bedoelde:o

Er moet dan idd een optie in je browser zijn waar je kiest voor de kleuren van de pagina of van de door jouw ingestelde kleuren in je browser...

En niet gek worden he:p

ps:bij mij zijn ze idd ook blauw!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan