mousedown Event Object invoegenin OLEobject dmv Knop/Button

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
EventObjectInvoegen.png

zie bovenstaande afbeelding.
Mijn vraag: is het mogelijk om het dialoogvenster(met objecten) via een button (Knop2038) op te roepen?
Nu doe ik het door op het afhankelijke OLEObject te gaan staan en op de rechtermuisknop (mousedown) te klikken.

Hetzelfde wil ik dus bereiken door op de 'Knop2038" te klikken en dan een objecttype te selecteren (bijv. Microsoft Excel 97-2003 Worksheet) en de in te voegen in het vak OffTabelAfbeelding.
Dus bij het klikken op de Knop2038 moet de focus verplaatsen naar OffTabelAfbeelding en moet automatisch het mousedownevent (rechtermuisknop omlaag) worden gedraaid zodat automatisch het dialoogvenster verschijnt.

alvast dank

Robert

Ik heb zoiets nog nooit in Access gezien, en ondanks uitgebreid zoeken kom ik zelden verder dan Dialog opties voor Word en Excel. Maar die van Word zijn op zich wel interessant. Wellicht dat je met deze pagina als uitgangspunt verder komt dan ik.

ja dacht zelf iets in de trant van OLEObjects.add (zo werkt het in Excel) maar wordt niet herkend in Access Bibliotheek, alleen OLEType of OLETypeAllowed. Vooralsnog wordt het dan rechtermuisknop, tot ik iets beters heb gevonden...

Ik zou er niet teveel tijd insteken; je wint er geen snelheid mee (zelfde handelingen), het is niet sneller (hooguit één klik) of heel veel makkelijker voor de gebruiker en de interface wordt er ook niet fraaier op. Kortom: in het kader van het 80-20 principe zou dit een prioriteit krijgen van rond de -300 :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan