mouseover bij tekst en dan popup van een plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

siguemepro

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
beste helpmijers,

ik wil in een stuk tekst op een bepaald woord indien men met de mius erover gaat een plaatje in een popup laten zien. ik heb al van alles gezocht maar steeds mouseover bij een plaatje of in een menu.

wat ik wil is het volgend:

tekst tekst teskt woord tekst tekst.

vraag hoe kan ik indien de mius over het "woord"gaat een plaatje laten zien in een popup op de postie van de muis. indien de muis verder gaat verdwijn de popup weer.

ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd en dat jullie mij aan een stukje code met uitleg kunnen helpen.
grtjes
siguemepro

ps. ben geen profi in webbouwen eerder een beginner!!!!

alvast bedankt

Wel, om de zaken een beetje puur en praktisch te houden, zou ik hiervoor geen javascript gaan gebruiken. Dit kan perfect met html en css.

In deze (engelstalige) handleiding wordt er op een slimme manier gebruik gemaakt van de eigenschap van een link om exact te doen wat jij wil.

Kortgezegd kun je de vier stadia waarin een link zich bevindt apart stylen. (De vier stadia zijn respectievelijk ":link" = onbezocht, ":visited" bezocht, ":hover" als je met je cursor erover gaat en ":active" als de link wordt ingedrukt). Gezien je dus de "hover" apart kunt stylen, kun je ook een plaatje laten zien op dat moment.

Het plaatje wordt ingesloten in een <span>-element dat bij in de link zit. Daarna zeg je via wat CSS dat hij het plaatje enkel mag laten zien bij "hover". Verder geef je ook nog mee dat het plaatje de layout niet mag veranderen, en dus eigenlijk moet zweven. Het wordt stap voor stap uitgebreid in de handleiding tot je op pagina vier hetgeen ziet wat jij wil.

beste james007,
hartelijk dank voor je reaktie. ik moet er ruustig voor gaan zitten om de tekst goed tot me te nemen en uitproberen hoe het e.e.a. werkt.
ik denk dat ik er uit ga komen, maar mocht dat niet het geval zijn dan kom ik er zeker op terug en hoop dan op een aanwijzging van je.
voor nu ben ik even niet achter de pc maar kom over een weekje terug met een resultaat.
oke tot dan.
vr gr
siguemepro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan