.mov bestand via frontpage op website zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HeidiHey

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Ik heb voor ons bedrijf via frontpage een website gemaakt. Dit werkt allemaal prima.

Nu heb ik een demonstratiefilmpje laten maken van ons bedrijf, die heb ik op een dvd in .mov-bestand ontvangen.

Als ik nu in frontpage kies voor invoegen van een film, staat .mov er niet tussen. En als ik het filmpje via internet omzet naar wel toegestane bestanden, verliest het filmpje zijn kwaliteit.

Hoe kan ik toch via Frontpage een .mov-bestand op de site zetten, zodat iedereen wel het bestand via mijn eigen site kan bekijken en het niet eerst hoeft te downloaden? Dus rechstreeks bekijken via mijn site?

Ik ben gewoon een beginner in websites bouwen. Dus die codes zeggen mij niets. Moet ik wel met een code dit toevoegen, graag even duidelijk uitleggen.

ALVAST BEDANKT!:thumb:

je zult de video eerst moeten coverten naar een ander formaat.
converen = omzetten
dit doe je met een conver programma.
als je even googlet naar ''.mov to .mpg'' vind je wel iets.

waneer het filmpje geconvert is kun je hem gewoon invoegen in frontpage zoals je gewend bent.
veel suc6

Laatst bewerkt:
je zult de video eerst moeten coverten naar een ander formaat.
converen = omzetten
dit doe je met een conver programma.
als je even googlet naar ''.mov to .mpg'' vind je wel iets.

waneer het filmpje geconvert is kun je hem gewoon invoegen in frontpage zoals je gewend bent.
veel suc6

Zal eens googlen. Maar dan nog een vraag:
Als ik een video invoeg via Frontpage zoekt Frontpage alleen naar .avi .asf .ram en .ra-bestanden. Hoe zet je dan een .mpg erin?:(

ik dacht dat frontpage .mpg ondersteunde.
maar in dat geval moet je hem naar .avi converten.
hoe je een ander video bestand invoegd weet ik ook niet

Als je filmpje niet te groot is, waarom zet je dat niet op YouTube, met vanuit de website een link daarnaartoe? Of eventueel de YouTube film inbedden in de site?
Net als in dit voorbeeld zie je dan de film rechtstreeks op de site. En je bent meteen van alle conversie-problemen af! :)
  • YouTube kan bijna alle video-indelingen accepteren voor uploaden. - Maximumlengte: 10 minuten (2-3 minuten aanbevolen). - Maximale bestandsgrootte: 1 GB.
Succes,
CSS-hunter

Als je filmpje niet te groot is, waarom zet je dat niet op YouTube, met vanuit de website een link daarnaartoe? Of eventueel de YouTube film inbedden in de site?
Net als in dit voorbeeld zie je dan de film rechtstreeks op de site. En je bent meteen van alle conversie-problemen af! :)
  • YouTube kan bijna alle video-indelingen accepteren voor uploaden. - Maximumlengte: 10 minuten (2-3 minuten aanbevolen). - Maximale bestandsgrootte: 1 GB.
Succes,
CSS-hunter

HELEMAAL GEWELDIG EN MAKKELIJK:D!!

Staat nu op m'n site:thumb:!!

Bedankt voor de Youtube tip!

De tip van converteren kwam ik niet uit, want alle gratis programma's plaatsen een watermerk in de film.

GROETEN,
Heidi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan