MOV files branden op DVD met NERO ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter EK71
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EK71

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Hoi,

Graag wil weten of ik een MOV file kan branden op een DVD en gewoon op een DVD-speler kan afspelen.
Deze files ( MOV ) heb ik gemaakt met een digitale camera, en het is dan heel makkelijk naar je PC te copieren via de usb aansluiting. Dus hoef je niet eerst te comprimeren naar een WAV file bijvoorbeeld ( films uit een video camera).

Het probleem nu is dat mijn NERO software deze MOV files niet herkent, en kan ik dus het niet "adden " om een DVD te maken,, zodat ik het gewoon op een DVD-speler kan afspelen.

Als ik het als MOV file gewoon op een DVD brand ( als data) dan kan het DVD-speler ook niet herkennen en afspelen ( oude apparaat dus)

Moet ik dan deze MOV files eerst converteren ( meer werk weer) naar een WAV bestaand of moet ik mijn nero software upgraden ??

Graag je reactie.

Groet,

EK

Laatst bewerkt:
Hoi,

Graag wil weten of ik een MOV file kan branden op een DVD en gewoon om een DVD speler kan afspelen.
Dit file ( MOV ) heb ik gemaakt met een digitale camera, en het dan heel makkelijk naar je PC te copieren via de usb aansluiting. Dus hoef je niet eerst te comprimeren naar een WAV file bijvoorbeeld ( films uit een video camera).

Het probleems nu is dat mijn NERO software deze MOV files niet herkent, en kan ik dus het niet "adden " om een DVD te maken,, zodat ik het gewoon op een DVD speler kan afspelen.

Als ik het als MOV file gewoon op een DVD brand ( als data) dan kan het DVD-speler ook niet herkenen en afspelen ( oude apparaat dus)

Moet ik dan deze MOV files eerst converteren ( meer werk weer) naar een WAV bestaand of moet ik mijn nero software upgraden ??

Graag je reactie.

Groet,

EK

Je zult eerst moeten converteren naar b.v avi. .mov bestanden worden niet herkend door dvd-spelers (cinema-sets).
Daarna kun je het als gegevens dvd of data cd branden met nero!

hoi chico,

ik zei WAV maar ik bedoelde idd een AVI file.
Dus converteren ? weet jij een goede free conversie software hiervoor ??

Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan