Mov filmpje opslaan , opent niet in safari op ipad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dougie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Ik open hotmail op mijn ipad1 en wil een bijlage openen, een .mov filmpje er opent dan een nieuwe pagina met een play button met een streep er door heen. Kan ik dit filmpje niet opslaan op mijn ipad? Dat wil ik eigenlijk.

@dougie
Een .Mov bestand kun je niet direct openen op de ipad, iphone of ipod touch. Een MP4 filmbestand wel. Je zou dat .mov bestandje eerst moeten omzetten naar een .mp4 op je computer. Dat kan simpel met het gratis Mac-programmaatje Miro Video Convertor. (even googlen voor de download). Je moet dan wel eerst het .mov bestandje op je computer hebben en dat slepen in dit Miro-programma. Dan kun je kiezen uit een preset van instellingen o.a. iPad en iPhone. Kies je iPad, dan word de film omgezet en houd je een filmbestand over met de naam '<filmnaam>.ipad.mp4 Dan kun je dat filmpje laten synchroniseren met je iTunes of je mailt het naar jezelf als bijlage en opent dit mailtje op je iPad en bewaard dan het filmpje op je iPad. (Ik zou echter synchroniseren aanraden).. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan