Movie bestanden openen niet na dubbel klik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
3.551
Als ik op een movie bestand klik, een .avi, .mpg, .mpeg, .mpa, .asf etc, gebeurt er niets, ik kan ze wel openen met rechtermuisknop en dan kiesen voor 'afspelen' (werkt ook niet altijd) of 'openen met', (werkt wel altijd) maar dat is toch wat omslachtig.
N.b. ik heb dit probleem alleen met movie bestanden, .jpg, .doc, .xls etc openen allemaal direct na een dubbel klik op het bestand in de juiste applicatie.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Laatst bewerkt:
Je moet de genoemde extensies koppelen aan de player die je wenst te gebruiken, dan zal het met direct klikken ook gewoon gaan.

Mvg
 
Misschien doe ik iets fout hoor, maar volgens mij gaat dat als volgt;

Open het bestand met 'openen met', Programma kiezen, selecteer het programma (player) die je wilt gebruiken, zet een vinkje bij 'Dit type bestand altijd... ' en een klik op OK...

Nou dat werkt dus (bij mijn movie bestanden) niet :(

Ik heb ook al bij mapopties gekeken, maar ook daar ziet alles er normaal uit....

Aanvulling;

Als ik een bestand aanklik en in de linker kolom onder video taken kies voor alles afspelen krijg ik mededeling; U staat op het punt om de volgende actie op 66 item tegelijk uit te voeren.... schijnbaar staan alle vorige pogingen nog wel ergens opgeslagen.... ik kies maar eens voor Ja en kijk of ik daarmee verder kom.

Niet echt dus, maar die 'fout melding' krijg ik nu in iedergeval niet meer...

Iemand nog een goed idee?

Aanvulling 2;

Ik heb onder Software, Windows media player verwijderd, eigenlijk om hem daarna weer terug te zetten, maar bij het testen bleken de bestanden nu wel direct te openen...
N.b. Windows media player is ook nog steeds aanwezig... rara...

P.s. het 'probleem' met de 66 item is wel weer terug, je ziet dat XP bezig is items te openen, maar uiteindelijk opend alleen één file (en dus niet die ik eigenlijk geselecteerd had, maar goed die optie gebruikte ik toch niet echt, blijft allemaal wel erg vaag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan