Movie linken op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedy3338

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Ik wil dus een streaming movie die op video.google.com staat op mijn site laten afspelen. Nou is het dus zo dat wanneer ik een embed code er in zet met de link van het filmpje dat ik hem wel in Firefox kan zien maar niet in Explorer. Weet iemand een goede embed code waardoor je een filmpje van video.google.com kan laten zien op je site in Internet Explorer

Speedy3338 zei:
Nou is het dus zo dat wanneer ik een embed code er in zet met de link van het filmpje dat ik hem wel in Firefox kan zien maar niet in Explorer.
Embed gebruik je inderdaad voor Firefox.
Voor IE gebruik je object. De volledige code wordt dan:
PHP:
<object id="MediaPlayer" height=300 width=400 classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" 
standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" 
codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"> 

<param name="filename" value="film.mpg"> 
<param name="Showcontrols" value="True"> 
<param name="autoStart" value="False"> 

<embed type="application/x-mplayer2" src="film.mpg" name="MediaPlayer" height="300" width="400" autostart="0"></embed> 

</object>
Wil je het filmpje meteen laten afspelen, dan moet er achter Autostart resp. "True" en "1" komen te staan.
Naam en afmetingen van het filmpje moet je nu uiteraard ook op twee plaatsen aanpassen.

Guus.

Speedy3338 zei:
Maar waar zet ik nou de link van mijn filmpje neer.
Kwil dus deze link erin hebben staan:

http://video.google.com/videoplay?docid=4575670367039182443&q=ut2007&pl=true
In je eerste bericht zeg je dat het om streaming video gaat.
Waar je nu naar verwijst is een swf-bestand (Flash-film). :rolleyes:
Als het om streaming video gaat zet je op de plaats in het voorbeeld waar nu film.mpg staat de URL van het betreffende filmpje (dat dan wel in mpeg of avi-formaat o.i.d. moet zijn).
SWF-bestanden zet je weer op een heel andere manier op je site.

Guus.

Speedy3338 zei:
Zou je dan willen laten zien hoe je die in IE zet??
Dat heeft geen zin. Je kunt de filmpjes van de site die jij noemt niet rechtstreeks op je eigen site tonen. Misschien kan dat met i-frames, maar daar weet ik niets van.
Om een filmpje te kunnen laten zien met de code die ik noem moet je ofwel het filmbestand zelf naar je provider uploaden en dan gewoon een link naar dat bestand in je code zetten.
Of je moet direct linken naar een film-bestand dat ergens anders op het web staat. Dat moet dan wél een mpeg of avi o.i.d. zijn.

Guus.

Laatst bewerkt:
Nou khad dus wel zon embed met die link gedaan en dat werkte gewoon wel in firefox maar ik kon hem weer niet zien in IE. Dus misschien kan jij of iemand anders iets vinden over hoe je wel kan zorgen dat het werkt in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan