Movieclip in movieclip

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Het is op zich een van de meest eenvoudige dingen, maar mij lukt het niet. Het gaat om een movieclip binnen een movieclip. Het zit als volgt. Ik heb een spelletje gemaakt dat uit vier frames bestaat. Frame 1: startscherm, frame 2: het spel, frame 3: een frame met een gameover movieclip en frame 4: een knop om terug te keren naar frame 1.

Nu komen er op een gegeven moment opdrachten in het spel (frame 2 dus) om naar frame 3 te gaan (gotoAndStop(3);) in frame 3 wil ik dan die gameover movieclip afspelen (Movieclip naam=Gameover, instantienaam=gameover in frame 3) en daarna door naar frame 4.

ik heb de volgende code gebruikt:

in frame 3: stop(); (op de hoofdtijdlijn)
in het laatste frame van de filmclip gameover: stop(); en daaronder _root.gotoAndStop(4);
in frame 4: stop(); (op de hoofddtijdlijn)

Maar helaas, hij gaat nu (ondanks _root) terug naar frame 4 van de filmclip gameover en gaat dan weer opnieuw spelen.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar dat kan ik hier niet allemaal uitleggen, anders snappen jullie der niks meer van. Ik gebruik wel Flash MX 2004 met AS 1.0, maar dat moet niet zo veel uitmaken volgens mij.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,

Groetjes Anton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan