Movieclips dynamisch laden en weer verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
254
Beste lezers,

Ik zit met een moeilijk probleem. Ik ben bezig met het maken van een spelletje. In dit spelletje moet er een bepaalde moviecelip (een muur) om de 4 seconden dynamisch op de stage worden gezet. Deze movieclip moet dan een random x-y waarde krijgen. En hij moet een draaiing krijgen van 0 of 90 graden. Geen waarde daartussen, dus random werkt hier niet. De framesnelheid van het project staat op 25 fps.

Ik heb hiervoor de volgende code gemaakt:
Code:
// deze code zorgt er voor dat er om de vier seconden een nieuwe instantie van muur op de stage gezet
tijd_teller++;
     if (tijd_teller == 100) {
	var clipName:String = identifier + teller + "_mc";
	_root.attachMovie("muur_id", clipName, teller);
	_root[clipName]._x = Math.random() * (Stage.width - 100)  + 100; 											
	_root[clipName]._y = Math.random() * (Stage.height - 20) + 10;
	_root[clipName]._rotation = Math.random() * 360;
	teller++;
	tijd_teller = 0;
     }

Het tweede gedeelte van mijn vraag is het moeilijkst. Om de zes seconden moet de movieclip die als eerste op de stage is gezet worden verwijderd. daarna komt er als er weer vier seconden voorbij zijn een nieuwe muur (zie bovenstaande code) en moet de tweede movieclip worden verwijderd, en zo verder. Wat er nu gebeurd is dat de movieclip die als laatste op de stage is gezet als eerste wordt verwijderd/verplaatst. Het is een beetje vaag, maar ik denk dat m'n vraag wel duidelijk is. de code die ik hiervoor heb gemaakt is de volgende:

Code:
//muur verwijderen
verwijder_teller++;
    if (verwijder_teller == 150) {
	verwijder_teller = 0;
	_root[clipName]._alpha--;
	removeMovieClip(_root[clipName]);
	teller--;
    }

Verder heb ik nog een derde en laatste onderdeel. Dit moet een movieclip verwijderen als het in aanraking komt met een andere movieclip, namelijk de speler. Verder moet er en een tekstveld aangepast worden. Maar het werkt niet goed. wanneer ik de twee movieclips laat botsen gebeurt er wel iets alleen het werkt niet goed. Bij sommige muren werkt het wel, bij andere weer niet.

Code:
//controleer of de speler een muur heeft geraakt
if (speler_mc.hitTest(_root[clipName])) {
   _root["muur_id" + teller + "_mc"]._alpha--;
   removeMovieClip(_root[clipName]);
   leven -= 5;
   punten_txt.text = "Energie: "+leven;
}

Ik realiseer me dat dit een hele mond vol is, maar misschien kan iemand me helpen.

Grts,

Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan