Mozilla Firefox 1.0 beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Het heeft lang geduurd, maar de Mozilla Foundation heeft eindelijk versie 1.0 van de Firefox browser beschikbaar gesteld. Deze versie bevat betere "Tabbed Browsing Controls" en nog veel meer bugfixes en toevoegingen. Meer informatie, de lijst met bugfixes en downloadlocaties waar de 5MB grote browser gedownload kan worden, zijn op deze pagina te vinden.

Geschiedenis
Firefox is gebaseerd op de broncode van de Netscape-browser, de eerste commerciële browser die internationaal voet aan de grond kreeg en daarmee de voorloper was van Internet Explorer. Nadat Netscape in 1998 was opgekocht door America Online (AOL) en de broncode door AOL was vrijgegeven, besloot een aantal vrijwilligers om verder te bouwen op de broncode van de ooit zo fameuze browser. Het resulteerde uiteindelijk in de oprichting van de Mozilla Foundation (2003) en de kennismaking met Mozilla Firefox. Grote kracht van deze browser, naast de nadruk op veiligheid en gebruikersgemak, is de openheid van de broncode waardoor de basis van het programma beschikbaar is voor ontwikkelaars én gebruikers. Het is de openheid die zo kenmerkend is voor álle open source software. Tot de programma's uit de Mozilla-stal behoren inmiddels diverse webbrowsers (Netscape, K-Meleon, Galeon, Beonex en Firefox), maar ook bijvoorbeeld e-mailprogramma's (zoals Thunderbird) en programma's voor het bouwen van websites (Nvu) maken gebruik van de open broncode. Qua mogelijkheden kan 'Mozilla' zich dan ook prima meten met de software die door Microsoft wordt geleverd (Internet Explorer, Outlook), en die standaard op veel computers is te vinden.

Nederlandstalig
De Mozilla-programma's verschijnen standaard in de Engelse taal, maar zijn beschikbaar in andere talen dankzij de inbreng van een groot aantal taalgroepen. Zo is er een Nederlandse taalgroep die ervoor zorgt dat gebruikers van bijvoorbeeld het programma Firefox kunnen beschikken over een Nederlandstalige versie. Deze Nederlandstalige versie van Firefox 1.0 wordt nog deze week verwacht. (Mozbrowser.nl)

Bron: security.nl

Zelf heb ik hem nog niet maar ik ga hem straks downloaden.

Bevalt 'ie goed?
 
Merk geen verschil met de beta, maar draait goed ja ;)

De getfirefox site was vanochtend kinda down dus heb maar een mirror gemaakt voor de setup >> *klik*.

Happy surfin !
 
Geplaatst door BrEeZeR
Merk geen verschil met de beta, maar draait goed ja ;)

De getfirefox site was vanochtend kinda down dus heb maar een mirror gemaakt voor de setup >> *klik*.

Happy surfin !

Hey bedankt Breezer! Wat is nu eigenlijk wijsheid? Eerst de beta erafgooien en dan 1.0 installeren of de 1.0 er 'gewoon' overheengooien?
 
ik heb eerst de oude via software verwijderd,en daarna de nieuwe geinstald alle instellingen stonden toen nog goed:D
 
Geplaatst door vanschagen
ik heb eerst de oude via software verwijderd,en daarna de nieuwe geinstald alle instellingen stonden toen nog goed:D

Thanks:thumb: k ga 't ff proberen.
 
Heb dr en dagje mee gesurft en werkt perfect, alle extensions werken zelfs nog ook al zei die aan't begin van niet. :)
 
Vanmorgen geinstaleerd en na 10 minuten maar weer verwijderd. Diverse sites werkten niet onder Mozilla.

Mozilla werkte op zich wel snel.
 
Geplaatst door monaco
Vanmorgen geinstaleerd en na 10 minuten maar weer verwijderd. Diverse sites werkten niet onder Mozilla.

Mozilla werkte op zich wel snel.

Tja.. Dat ligt eerder aan de site's dan aan FF he :).
 
Een paar dagen gesurfd met FF: draait als een trein. Gaat echt wel sneller dan met IE!

M'n standaardbrowser is echter nog steeds IE, op nadrukkelijk verzoek van m'n huisgenoten. Dit ga ik meteen veranderen, zodra de Nederlandse versie d'r is.
 
Microsoft:
"Omdat IE alomtegenwoordig is, hoor je er veel vaker dingen over", aldus English. Ook mist de browser volgens hem niet veel functionaliteit; op iets als tabbed browsing (het via tabbladen bekijken van meerdere sites in één venster) zitten gebruikers volgens hem niet te wachten."

(Staat op de homepage van Helpmij).
:mad:

'zitten gebruikers niet op te wachten'......tjonge jonge, alleen al die onbeschrijflijke arrogantie zou al een reden zijn om over te stappen op een andere browser. Waar halen ze het lef vandaan om te gaan zitten bedenken waar mensen wel/niet behoefte aan hebben? Is daar onderzoek naar gedaan dan? Ik denk dat er wel degelijk behoefte is om tabbed te gaan browsen. Ik ben nu een kleine week aan het surfen met Firefox: schitterend gaat het en met name dan die tabjes, een functionaliteit die zeker een toegevoegde waarde heeft, maakt het browsen er een stuk eenvoudiger op. Ik weet het wel: ik ga die IE zo weinig mogelijk meer gebruiken. Als straks de Nederlandse versie uitkomt, ga 'k FF als defaultbrowser instellen.
 
Tabsurfen is heerlijk, en dan met je scrollwieltje op een linkje klikken voor een nieuwe tab, echt een uitkomst.

Maarja..

Zie ook; http://www.helpmij.nl/index.php?id=192
Microsoft heeft een verbeterde zoekmachine geïntroduceerd, waarmee de softwaregigant de monopoliepositie van Google omver hoopt te werpen.
:8-0: owh, dus nu geven ze toe dat zij het alleenrecht op monopolist spelen willen hebben..

Het enige nadeel aan tab-browser vind ik dat je niet met ALT-TAB kunt switchen en moet klikken. Als iemand hier nog een idee voor heeft?

En verder; ik draai nog de "oude FF" (0.10.1) maar als de NL er is update ik meteen :thumb:
 
Ik had hem geinstalleerd, maar toch weer terug gegaan naar een iets oudere versie. Dit omdat als ik een email heb van bijv. helpmij en ik klik op de link opent hij steeds in hetzelfde versie en dat vind ik behoorlijk irritant. Ook natuurlijk omdat ik de oude versie al perfect vind werken...
 
Ik zou het niet weten. Maar al die theorie interesseert mij niet gewoon. Als hij goed werkt, werkt hij goed... :)
 
Hmmmm...zit wat in maar ik wil toch zelf ook een veilige browser..jij niet?
Nou ja, jij bent er blij mee en dat is het belangrijkst:thumb:
 
Mja, misschien als de NL eris nog even proberen. Misschien dat er op mozbrowser wat over te vinden is. (van dat in nieuwe venster openen zooi)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan