ScvWebFire
BerichtGeplaatst: Ma 18-04-2005 22:24
Even voorstellen. Ik ben een Network Opperator voor een ISP.
Het huidige probleem zit niet direct bij wanadoo Nederland, maar France Telecom (eigenaar wanadoo) en Cogent.
France Telecom heeft besloten om te de-peeren met Cogent.
Zeer simpel gezegd. Peeren is het koppelen van Internet netwerken.
de-peeren is het ontkoppelen.
Cogent is een groot netwerk dat bijna alleen aan peereing doet. Het koppelt dus netwerken aan andere netwerken.
Nu dat France telecom dit stop heeft gezegt levert dit problemen op voor klanten van beide partijen.
Wanadoo klanten kunnen geen websites zien of minder als een netwerk zijn primaire connectie via Cogent heeft.
Normaal zou een packetje een andere route zoeken.
Maar om een onduidelijke reden gebeurt dit niet.
France Telecom beweert dat Cogent een z.g.n. blackhole gebruikt om alle IP nummer informatie van France Telecom die via andere netwerk komt te blokeren. Cogent beweert dat France Telecom alles geblokeert heeft. Dit is beide via onofficiele bronnen verkregen.
Photobucket zit uit mijn hoofd via een cogent connectie. Dus dit levert dus problemen op.
Mijn personlijke mening is dat iedereen Wanadoo, France Telecom (noc@opentransit.net) en Cogent (BNL-Info@cogentco.com) emailed belt om te melden dat dit soort onzin niet kan want hun klanten lijden onder een zakelijke oorlog.