Mozilla vindt de gif afbeelding niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elizabeth F

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
55
Hallo,

Ik ben bezig met een website en daarin komen sollicitatie formulieren voor. In het php script wordt verwezen naar het logo (de gif afbeelding) en wordt het font aangepast.

Als ik de site open in internet explorer geeft deze het logo en het lettertype wel goed weer maar als ik de site in Mozilla Firefox open wordt het logo niet gevonden en het lettertype blijft ongewijzigd.

Zie: www.efwebdesign.nl/michielperc/ben.php en dan op direct klikken.

Weet iemand de code om het er ook goed uit te laten zien in Firefox??

Alvast bedankt.
 
images\logo1.gif

Ik neem aan dat dat images/logo1.gif moet zijn..
 
<font> moet je gewoon niet meer gebruiken, daar hebben we CSS voor. Werkt altijd en overal, als je het goed doet.

EDIT:
Ik snap overigens sowieso niet waarom je je als webdesignbureau (of freelancer, whatever), niet aan webstandaarden en nieuwe ontwikkelingen zou houden.
 
Laatst bewerkt:
In de html staat images\logo1.gif maak daar images/logo1.gif van (je hebt een backslash gebruikt ipv een slash).

Ik zie ook dat er een apart css bestand is maar dat je de opmaak van het formulier hard-coded hebt opgemaakt. Ik vraag me af waarom.

Een oplossing voor je probleem is in het html document van het formulier het volgende bij te voegen bij de reeds bestaande declaratie
<body bgcolor="#fcfbe5" link="#0000FF" vlink="#800080" style="font-size:14px;">

Ik geef hier 14px op maar dat kan je natuurlijk wijzigen.

Nog beter zou zijn dat je de opmaak van je formulier via je bestaande css file bijstuurt.:)

Wat zijn er hier rappen zeg ! Pf, of antwoord ik gewoon te traag ? :)
 
Laatst bewerkt:
Dat van de slash bij het pad naar het logo werkt, bedankt maar de letter kleur en het font werken niet.
 
<body bgcolor="#fcfbe5" link="#0000FF" vlink="#800080" style="font-size:14px; color:#het kleur dat je wilt; font:het font dat je wil gebruiken;">
 
Ja, en dat dus in een stylesheet proppen, zoals al eerder geopperd is. Vormgeving in je HTML is tegenwoordig echt not-done, zeker als je het voor klanten produceert.
 
Heb je nou al gekeken naar de mogelijkheid het in een stylesheet te doen?
 
Ik verwacht niet dat we het hier nog over PHP gaan hebben :)
Bij deze verplaats ik deze vraag naar "Websites maken > Algemene vragen" ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan