mp3-bestand afspelen op gewone cd-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
64
Dag allemaal,
Het is mij (als leek) gelukt om een mp3-bestand te branden op een CD-R. Ik heb hiervoor het standaard-brandprogramma NTI, dat op Windows 7 zit, gebruikt. Het lukt mij om deze CD af te spelen op de computer, maar niet op een gewone Cd-speler. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? :eek:

alvast bedankt,
Martijn
 
De cd-speler dient MP3 ondersteuning te hebben, kennelijk heeft deze dat niet.
 
Dag Lex/Crash,
Dank je wel voor je zeer snelle reactie. Ik had al zo'n vermoeden...... Ik heb echter eerst een audio-CD willen maken (klopt het dat deze in elke cd-speler zou moeten kunnen afspelen), die echter een foutmelding gaf. Ik vermoed omdat het net meer dan 80 minuten is (1 uur 20 en 45 seconden). Klopt dit en zou een DVD-tje hier wel geschikt voor zijn, die ik dan op cd-speler kan afspelen? :shocked:
 
het is dus echt een CD speler. Deze kan geen DVD's afspelen
 
Beste Azzario, hartelijk voor je tips!
Ik ga het eens proberen. Het omzetten van mp3 naar wma-bestanden, houdt dit in dat wma-bestanden wel op een gewone cd-speler zijn af te spelen?:)
 
In principe wel

Maar dan is het ook nog wer afhankelijk van de schijf waarop gebrand word. Niet iedere (zeker de wat oudere) spelen elk merk en type beschijfbare cd af.
 
Nti kan ook de audio cd's branden die je op je cdspeler kan afspelen.
Simpelweg de mp3's selecteren en de maximale tijdsaanduiding in de gaten houden dat je die niet overheen gaat.
Meestal is dit rond de 72 min.
Nti maakt daar dan automatisch een normale audiocd van.
 
Dag Jackall,
Als ik de MP3-bestand binnen NTI sleep kkomt de melding " ......mp3 is geen ondersteund audio-bestand" .......:confused:
 
Waarom maak je geen gebruik van nero.

Optie audio cd branden > sleep al die MP3's erin en branden maar.
Zelfs Flac zet ie op een audio cd.

makkelijker kan het niet.
 
is dat gratis te downloaden of kan ik deze softwaren bestellen per internet of in de winkels?
wat is flac?
 
FLAC is net als APE of MP3 of .WAV een bestands aanduiding voor een geluidbestand.
Voordat je dit als afpeelbare CD wil kunnen afspelen in een standaard CD speler zal het allemaal omgezet moeten worden.
Ik gebruim daar een programma voor dat helaas niet gratis is, maar wel heel goed.
Dat heet Joyce Audio Converter.
Wanneer je er uiteindelijk een .WAV van hebt gemaakt, hetgeen een prima uitgangspositie is, kun jer simpel een CD van bakken door het met het gratis programma Burn4Free als audio CD te branden.
 
Ik heb een cd speler die nu wel oude audio bestanden leest die ik al had nu heb ik mp3 bestanden omgezet in een audio cd en die leest hij nu niet wel die ik al had en ook een audio cd is .Wie weet er raad op .Ik heb BurnAware Professional daar heb ik het ingedaan
 
Beste Tiny, maar even niet in een bestaand topic je vraag stellen maar gewoon een nieuw topic openen, dank je wel :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan