mp3 bestanden op mp3 speler worden snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanne1990

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2013
Berichten
9
Hallo,

Als ik nieuwe muziek op mijn mp3 speler wil zetten worden deze bestanden snelkoppelingen.
Ik heb de hele computer gescand met Microsoft security Essentials en met Malwarebytes. Niets gevonden.
Ook de bestanden van mp3 speler gescand. Nu alles geformatteerd, dus muziek bestanden zijn weg.
Maar wil ik er nieuwe muziek opzetten dan worden het weer snelkoppelingen.

Kan iemand mijn helpen?

Hartelijk dank!

Groetjes,
Sanne
 
Sanne, wat voor programma gebruik je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik geen programma.
Als ik mijn samsung mp3 speler aansluit op de pc komt er vanzelf dat mapje van de mp3 speler.
 
Misschien kun het volgende proberen:

Bestanden kopiëren naar MP3-speler met CTRL+C, CTRL+V.
Bestanden verplaatsen naar MP3-speler met CTRL+X, CTRL+V.
 
Wat voor een Samsung Mp3 speler heb je dan? Zie je het als een externe harde schijf?
 
Er zijn verschillende soorten USB kabels. Sommige spelers accepteren alleen bestanden via de originele. Met een standaard kabeltje zie je in dat geval alleen het begin van het kopiëren maar komen de bestanden er niet op. Vaak willen mensen een kabel gebruiken die al in de computer zit en deze is dan wel eens de verkeerde. Ik heb veel MP3 spelers en weet dat uit ondervinding. Zoek naar de originele kabel en laat het ons weten.
 
Misschien kun het volgende proberen:

Bestanden kopiëren naar MP3-speler met CTRL+C, CTRL+V.
Bestanden verplaatsen naar MP3-speler met CTRL+X, CTRL+V.


Heb ik geprobeerd, maar kom weer op het zelfde uit!

Wat voor een Samsung Mp3 speler heb je dan? Zie je het als een externe harde schijf?


Het is gewoon een samsung yp-q3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn verschillende soorten USB kabels. Sommige spelers accepteren alleen bestanden via de originele. Met een standaard kabeltje zie je in dat geval alleen het begin van het kopiëren maar komen de bestanden er niet op. Vaak willen mensen een kabel gebruiken die al in de computer zit en deze is dan wel eens de verkeerde. Ik heb veel MP3 spelers en weet dat uit ondervinding. Zoek naar de originele kabel en laat het ons weten.


Ik gebruik de originele kabel. Eerder kon ik er altijd gewoon muziek opzetten. Heb daarom ook al een systeemherstel gedaan. Helaas ook geen verandering.
 
Zou ook kunnen dat je (linker) Alt-knop op het toetsenbord vaststaat. Je maakt daarmee snelkoppelingen.

Tijs.
 
Sanne,

Volgens http://www.portablegear.nl/samsung/yp-q3/handleiding/ kan je het programma KIES gebruiken om eea over te zetten.
En KIES kan je hier vinden: http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/JSP

Groet


Toevallig dat ik dat programma net gedownload heb. Als ik de muziek bestanden overdraag naar mijn apparaat staan ze wel in de lijst van kies. Dan haal ik mijn mp3 speler uit de computer en dan staat er (geen bestanden). alle mapjes van mijn mp3 speler zijn dan ook weg (video,music, pictures,texts,recorded files). Dan moet ik eerst alles formatteren op mijn mp3 en dan staan de mapjes er weer. Maar elke keer als ik mijn mp3 speler aansluit aan mijn computer komen er weer snelkoppelingen. Maar nu heb ik een andere usb stick in mijn computer gedaan en zie ik dat dat ook allemaal snelkoppelingen worden. Op de laptop van mijn vader kan ik wel gewoon normaal mp3 bestanden overzetten. Heb ik dan niet een usb-worm ofzo? Bestanden weer gescand met Malwarebytes maar niets gevonden.

Zou ook kunnen dat je (linker) Alt-knop op het toetsenbord vaststaat. Je maakt daarmee snelkoppelingen.

Tijs.

Klopt, alleen die heb ik niet vaststaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je bedoelt met overdragen: slepen met de muis naar een map (met de bedoeling om te kopiëren), dan geldt wellicht mijn tip van 09:49 (=posting #11).
Overigens had de tip van tobiastheebe waarschijnlijk dezelfde gedachte.

Check het even na:
Houd op de laptop even 2 verschillende mappen naast elkaar open (geen systeem-mappen maar mappen met (bijv.) MP3's). Sleep met de muis een bestand van de ene map naar de andere map.
Komt in de andere map een snelkoppeling dan moet het verhaal wel kloppen over vaststaande Alt-toets.
Komt in de andere map een kopie (of het hele bestand) te staan, dan geldt de vaststaande Alt-toets niet. Natuurlijk dan ook even je kopieer/verplaatsactie ongedaan maken.

Tijs.
 
De bestanden die ik sleep van map naar map met de muis op mijn laptop zijn gewoon de bestanden/kopie. Dat worden geen snelkoppelingen.
Maar op de usb veranderd alles na 5 sec in snelkoppelingen. (geen alt toets die ingedrukt is)


snelkoppelingen bestanden.png

eigenschappen snk.png
 

Bijlagen

  • snelkoppelingen bestanden.png
    snelkoppelingen bestanden.png
    90,6 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de duidelijk terugmelding/bijlagen.

Het is malware, zie de kenmerken/opdrachtregel van zo'n snelkoppeling waar een script wordt aangeroepen. Hoe je ervan af komt weet ik zelf niet, maar hopelijk komen anderen met concrete tips.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Overigens: Als ik de snelkoppeling zo zie zou oky.vbs ook op de usb-stick moeten staan.
Doe eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /c attrib -h -r -s F:\oky.vbs && notepad.exe F:\oky.vbs

Op oky.vbs kan ik niets vinden, dus mogelijk geeft de inhoud van oky.vbs een hint welke malware het betreft.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Even wat quotes verwijderd en een aantal berichten samengevoegd
 
Overigens: Als ik de snelkoppeling zo zie zou oky.vbs ook op de usb-stick moeten staan.
Doe eens het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /c attrib -h -r -s F:\oky.vbs && notepad.exe F:\oky.vbs

Op oky.vbs kan ik niets vinden, dus mogelijk geeft de inhoud van oky.vbs een hint welke malware het betreft.



Tijs.

Dit kreeg ik, heb alles even in een word.docx bestand gezet, kreeg het via een andere bijlage niet voor elkaar.

zal (yh Crypter) de malware/trojan zijn?
 

Bijlagen

  • yh Crypter.docx
    31,9 KB · Weergaven: 33
Hé, bah... het is versleuteld.

Linksom of rechtsom: Het is malware... Hopelijk heeft iemand een paar suggesties hoe er vanaf te komen: Anti-malware is niet helemaal mijn pakje aan.

Tijs.
 
H�, bah... het is versleuteld.

Linksom of rechtsom: Het is malware... Hopelijk heeft iemand een paar suggesties hoe er vanaf te komen: Anti-malware is niet helemaal mijn pakje aan.

Tijs.

Bedankt voor je reactie!
 
Is opgelost!

Kreeg deze malware niet zo 123 van mijn laptop af!
Heb dus windows 7 opnieuw geinstalleerd. kon geen andere optie bedenken.

Alles werkt weer!

bedankt allemaal voor het mee denken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan