MP3 blijft enige hangen en bromt, daarna gaat het weer verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Hoi,

Ik gebruik VLC om een playlist af te spelen. Ik selecteer een aantal mappen (best wel veel), zodat ik bijna de hele avond (zo van 18:00 tot ongeveer 02:00 uur 's nacht) aan een stuk door muziek kan luisteren.

Na verloop van tijd, blijft de mp3 hangen en brommen, soms gaat dit na enkele minuten vanzelf weer over en gaat vlc verder. Maar soms moet ik het programma stoppen en weer starten.

Ik heb een core duo processor, windows 7, 4GB intern geheugen.

Is er iemand die dit probleem kent en misschien een oplossing kan aandragen?

Een andere player geprobeerd? bijvoorbeeld Winamp ?

Ja, al diverse programma's geprobeerd.
Dit kan toch niet met geheugen te maken hebben? Of snelheid van de processor?

De mp3's worden toch niet allemaal in een keer ingeladen?

Tsja, ik laad mijn lijst met muziek, kleine 10.000 nummers, in één keer in, en geen één die blijft haperen in Winamp ...
Doe je andere dingen behalve muziek luisteren?

Gebeurt dit bij bepaalde nummers, zijn die misschien van een andere soort dan mp3?
- Probeer eens een Playlist bestand te maken van alles (zie onder Media, of gebruik toetsencombinatie Ctrl+Y), maak de player leeg, en open dan het playlist bestand (dat eindigt op .xspf), en kijk of het probleem terug keert.
- Probeer het eens met minder verschillende of minder diep liggende mappen.
- Plaats er RAM geheugen bij.

Het heeft even geduurd, maar we zijn er niet echt gekomen.

Ik had nog een ander computer op zolder staan, ook een core duo processor, windows 7, maar met maar 2GB aan geheugen.

Hierop ook weer vlc geïnstalleerd, en uitgeprobeerd.

Het rare is, dat op deze PC alles naar wens werkt, ondanks dat er maar de helft aan geheugen in zit. Geen brommen, geen hangen, geen probleem dus.

Dus vanaf nu is deze computer speciaal voor muziek.

Dank jullie voor het meedenken. Ik sluit dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan