mp3 branden op dvd met nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

ice_914

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2006
Berichten
9
hallo,ik probeer een mp3 dvd te maken die ik kan afspelen op een dvd speler maar dat lukt niet,ik gebruik nero (nieuwste versie),ik kan de dvd niet afspelen op mijn dvd speler,wie weet hoe je dit moet doen ?
:(
 
Het branden van mp3 op een dvd is helaas niet mogelijk zolang je ze wilt afspelen in een stand-alone speler. Je kunt ze wel als data-schijf branden, maar dan zijn ze niet afspeelbaar.

Probeer Nero Vision Express eens, hiermee maak je van één of meer foto's een diashow, waarna je er wel mp3 onder kunt zetten als achtergrond muziek. Dit werkt sowieso op een cd-r. Dan kun je ook zelf de volgorde van je mp3's bepalen. Of en hoe het met ee dvd-r gaat weet ik niet zeker.

Knutsel eens met een dvd-rw zou ik zeggen.
 
Vorige week de top1000 als data op een 2 dvd's gezet en zijn heel mooi afspeelbaar in een supergoedkoop dvd-spelertje dus dat ze niet afspeelbaar zijn is niet waar.

Ice,

Hoe ga je te werk in Nero?
 
m@rio zei:
Vorige week de top1000 als data op een 2 dvd's gezet en zijn heel mooi afspeelbaar in een supergoedkoop dvd-spelertje dus dat ze niet afspeelbaar zijn is niet waar.

Ice,

Hoe ga je te werk in Nero?

hallo,ik brand gewoon mp3 dvd en dat werkt maar niet op de speler
 
Ik brand de mp3's als data. Dus data dvd maken kiezen en dan de mp3's selecteren
 
m@rio zei:
Ik brand de mp3's als data. Dus data dvd maken kiezen en dan de mp3's selecteren
hallo,
ik heb de dvd gebrand als data dvd ,maar ik kan nog steeds niet de dvd afspelen in de speler ?
ik weet het niet meer,er zijn ondertussen al 4 schijfjes naar de knoppen
 
Als je zeker wilt zijn dat het afspeelbaar is, want dit scheelt zoals nu ook blijkt per dvd-speler, dan moet je 'Audio DVD Creator' bijv. gebruiken.. Op die manier werkt het perfect en werkt het overal. Het converteren van de mp3's naar dvd duurt alleen wel vijf uur, maar dan werkt het ook.. :)
 
Tarabass zei:
Als je zeker wilt zijn dat het afspeelbaar is, want dit scheelt zoals nu ook blijkt per dvd-speler, dan moet je 'Audio DVD Creator' bijv. gebruiken.. Op die manier werkt het perfect en werkt het overal. Het converteren van de mp3's naar dvd duurt alleen wel vijf uur, maar dan werkt het ook.. :)

:thumb:
ok bedank alvast voor de moeite iedereen
 
..... en eerst even proberen op een DVD-RW.... Wanneer dit is gelukt dan pas op precies dezelfde manier branden op een gewone DVD. Op die manier verpruts je ook geen DVD's :)
 
Nogmaals de proef op de som genomen. Een dvd-rw ;) voorzien van de nodige mp3's, gebrand als data. Vervolgens in mn stand-alone geprobeert af te spelen. Ook mijn exemplaar is een merkeloos geval. Toch slikt hij de schijf niet.

Kennelijk verschilt het dus van speler tot speler, en in dat geval heb ik hierboven iemand voorzien van verkeerde info. Ik doe bij deze openlijk boete :eek:
 
Ook hier de top nog wat op dvd als data gebrand, het zijn toch mp3's die de dvd speler gewoon afspeelt. Je hoeft echt niets om te zetten/vormen.
 
crash zei:
Ook hier de top nog wat op dvd als data gebrand, het zijn toch mp3's die de dvd speler gewoon afspeelt. Je hoeft echt niets om te zetten/vormen.

hallo,
ik heb de mp3's nu gebrand op cd-rom en dat is perfect maar op dvd schijf werkt het niet,dus ik zal wel op cd-rom branden
 
crash zei:
Ook hier de top nog wat op dvd als data gebrand, het zijn toch mp3's die de dvd speler gewoon afspeelt. Je hoeft echt niets om te zetten/vormen.

Er zijn maar weinig stand alone spelers die mp3 dvd's afspelen, ook al brand je ze als data dvd's, de eerder genoemde Audio DVD Creator is, tot nu toe, het enige progje die het gemakkelijk voor je kan doen, met playlist en menu.

Je kunt ze wel eerst omzetten in Ac3, en daarna als een DVD branden, dan werken ze wel op een willekeurige stand alone, dat doet Audio DVD CReator immers ook.
 
Het is algemeen bekend dat het aan de dvd-stand-alone's zelf ligt.... hun afhandeling van dvd's vol mp3tjes verloopt niet overal even goed. 9 op de 10 dvd-spelers (stand-alone's) raken volledig vast te zitten aan de overflow aan data van al die verschillende mp3tjes... mijn aldi-geval leest het dan weer zonder moeite.... Dat is nog eens humor :D :p

James :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan