mp3 in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hoi,

Tegenwoordig wanneer ik een mp3 op een site aanklik opent steeds
de QuickTime speler.
Hoe kan ik in Internet Explorer of ergens anders nu instellen dat WinAmp [ of een andere
speler die ik wil ] opent ?
Bij klikken op een mp3 op de harde schijf wordt deze wel afgespeeld in WinAmp.

Alvast bedankt,

Jaap.

Dat werkt met een mp3 op de computer maar niet met eentje op een website, toch ?

Jaap.

Tegenwoordig wanneer ik een mp3 op een site aanklik opent steeds
de QuickTime speler.
Ik weet niet of je deze ervaring met één site hebt of meerdere. In principe bepaalt de bouwer van de site welke speler gebruikt mag/moet worden.
Vaak kun je op een site aangeven welke speler jij wilt gebruiken. De keuzes houden in (voorat bij video), Windows Media Player, Real Player of Quicktime.
Als je die keus niet hebt gehad bij de site, ga dan in Quicktime op zoek naar Extra, Voorkeuren, Preferences of zoiets.
Daar kun je instellen of Quicktime de defaultspeler moet zijn van o.a. MP3. Verander die instelling.

Kom er niet uit.
Heb in voorkeuren van de QuickTime speler alleen de video opties aan laten staan en in
Winamp Mp3 geselecteerd om standaard af te spelen, gebeurt dus ook bij dubbelklikken
op een Mp3 op de harde schijf maar niet wanneer ik een Mp3 op een website aanklik.

Zag trouwens bij FireFox bij instellingen welke actie er genomen moet worden bij
het openen van bepaalde bestanden, daar werkt het wel.

Zit zo'n instelling niet in Internet Explorer ?

Zit zo'n instelling niet in Internet Explorer ?
Je zou het kunnen proberen bij Extra, Internet opties, Geavanceerd, aanvinken: Actieve inhoud mag worden uitgevoerd in bestanden op mijn computer. IE opnieuw opstarten.

Vraag: werkt het in Firefox dan wel? Ik bedoel, als je op een mp3-bestand klikt op een site, opent Winamp zich dan om die streamig-audio af te spelen?

Inderdaad, in Firefox kun je dit instellen.
Probeer de tip met IE morgen uit.

Jaap.

Ik ben even rond gaan kijken, maar met IE6 kan ik op XFM op het Winamp-icoon klikken, waarna Winamp zich opent. En dat zonder die tip uit te voeren die ik gaf. :o
Het moet dus ergens anders aan liggen..:confused:

Inderdaad, bij mij opent ook Winamp op XFM.
Ik heb een Mp3'tje op een server van mij gezet en wanneer ik die open ik IE
start nog steeds de Quick player op.
Ga verder zoeken.

Ik heb absoluut geen verstand van php-scripts enzo, maar moet je op die server dan niet een code zetten bij dat mp3-bestand om de instructie te geven met welke player of players het geopend kan/moet worden? Ik verzin ook maar wat, hoor. :confused:

Edit: Real Player was ooit de eerste en enige die realtime stream-audio kon verwerken (vooral voor de Windows-omgeving). Quicktime was ook de eerste maar dan op Mac's. Ik denk dat Quicktime nog steeds de eerst aangesproken player is voor stream-audio en -video.

Laatst bewerkt:
Heb " active inhoud " aangevinkt, maakt geen verschil.

Over XFM, door op het Winamp logo te klikken wordt een playlist geladen voor Winamp, QuickTime kan hier niet mee overweg vandaar dat dan Winamp wel geopent wordt.

Er wordt geen extra code aan de pagina toegevoegd om een Mp3 af te spelen, de
browser van de computer van de bezoeker regelt dit zelf naar gelang wat er geinstalleerd is.

Ik zoek wer verder.

In IE6 Extra, Invoegtoepassingen beheren..., selecteren Invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt (niet "zijn geladen"). Moeten daar niet de juiste "plugin's" zijn opgenomen?

Tja, maar hier zie ik Winamp niet bij staan, mmmm.... moeilijk hoor.

Ik heb Winamp 5.3 Pro.
Extra, Options, Preferences, Plug-ins, Input en Media library soms? Je kunt die plug-ins configureren.

Ik had dus alleen QuickTime in het bestandassociaties van de QuicTime player aangevinkt.

Nu blijkt bij het openen van een Mp3 in IE door Quicktime er ook nog een mogelijkheid
te zijn om dit in te stellen [ rechts klikken op de player ]
Daar stond dus nog wel Mp3 aangevinkt :confused: Raar hoor, maar na deze hier alsnog uitgezet
te hebben komt er nu een schermpje in beeld met de keuze opslaan of openen en bij het openen start nu WinAmp op :thumb:

Zover opgelost en zeer bedankt voor het meedenken natuurlijk.

Jaap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan