mp3`s op dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

M 3

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Berichten
178
ik wil mp3`s op dvd branden.ik werk met nero 6 en easy cd 6,en win.xp.
hoe kan ik dat het beste doen,want ik kom er niet uit.
 
met nero optie dvd kiezen dan naar iso bestand dan je mp3 slepen naar het venster , dan burnen.:thumb:
 
en wil je die in een stand-alone dvd speler afspelen??
 
maar kan ik mp3`s wel op dvd branden en ze dan in m`n pc draaien?en met wat voor brandproggie werkt dat het best,ik probeer het op een dvd+rw maar krijg geen mp`3 erop gebrand,wat doe ik fout.
 
En zelfs als je DVD speler hebt die dat kan is er vaak nog een maximaal aantal wat hij kan inlezen, bv maar 199 stuks of zo.
(Vaak is dit véél minder dan er aan MP3 's op een DVD passen...)
Kijk even in de handleiding van de DVD speler.
 
beste vind ik nero.

en het kan bijna niet fout gaan.
 
Dan nog wat, een zelfgebrande DVD is vééél kwetsbaardere dan een zelfgebrande CD.

Bij een (echte) Audio CD of een (echte) DVD (ook als ze zelfgebrand zijn) wordt er automatisch een foutcorrectie mee gebrand, deze zorgt er voor dat data ook als er een kras(je) op staat nog goed te lezen cq herberekend kan worden.
Dit is ook de reden het bij een audio CD of 'video' DVD niet om de grote van de bestanden gaat, maar om de lengte in minuten.
Elke minuut heeft een vaste data grote, die los staat van de kwaliteit van het uitgangs materiaal.

Als je echter ''rauwe" data op een CD of DVD brand, heb je deze fout correctie niet!
Bij een CD kan de optische lens ook bij een kleine kras vaak de data nog wel lezen, bij een DVD lukt dit vaak niet meer en is dat bitje (en vaak veel meer dan één) gewoonweg niet meer te lezen en kun je de hele DVD weg gooien.
Het is daarom ook zéér af te raden om DVD's te gebruiken als backup medium.
 
Laatst bewerkt:
nou ik heb al heel wat mp3 op dvd gezet en geen problemen gehad.(afkloppen):thumb:
 
mp3 op dvd

ik wil mp3`s op dvd branden.ik werk met nero 6 en easy cd 6,en win.xp.
hoe kan ik dat het beste doen,want ik kom er niet uit.

Hallo beste,
Je moet een heel eenvoudig progje downloaden , zilla CD-DVD RipnBurn , hiermee schrijf je zonder al te veel poespas je mp3 bestanden op dvd. Hou er wel rekening mee dat je ze daarna alleen op je pc kan afspelen. Het programma is gratis .
Groetjes
 
mp3 op dvd

ik wou enkel maar duidelijk maken , dat dit programma zo eenvoudig en toch goed is , zelfs voor een beginneling in het burnen.
groetjes .
 
Ik las het al een reactie op mijn tekst, waarom anders de quote...
Maar goed. we dwalen af van de vraag..
 
Dit topic gaat dicht.
Het is niet nodig een vraag uit 2004 omhoog te halen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan