mp3 speler aansluiten op autoradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
hoi,

ik probeer een mp3 speler aan te sluiten op mijn autoradio, ik heb mij laten vertel;len dat dit wel mogelijk is maar ik heb geen idee welk kabeltje ik dan moet gebruiken en in welke ingang hij moet.
weet iemand dit??
bedankt alvast

dit zijn de ingangen van de radio, deze kabeltjes heb ik en dit is mijn mp3 speler:
1201.JPG

1207.JPG

1203-med.JPG

1204.JPG

Laatst bewerkt:
Normaliter is dat de hoofdtelefoonuitgang van de mp3 speler aansluiten op de line in van een ander apparaat met het kabeltje dat je als bovenste hebt gepost. De line-in van de autoradio zou de blauwe ingang kunnen zijn, maar dat kan ik op de screenshot niet goed zien.

bedankt vooe je andwoord!

het is een sony XR-c5100R, een best oud model en ik geloof niet dat hij zo'n ingang heeft. er kan wel een 10 cd wisselaar op dus dan zou mp3 ook moeten kunnen toch? of is dat nog verschillend? maargoed de blauwe ingang heet volgens de stikker op de achterkant "REMOTE IN" is dat wat je bedoelt?

De "remote in" is voor een afstandsbediening [klein "pookje" met alle bedieningsfuncties dat je op je stuurkolom kunt monteren]...

Wat staat er bij die tulpstekkers aan de achterzijde van de radio? [2x rood, 2x wit] is dat OUT of IN.... op die laatste zou je de mp3 speler kunnen aansluiten....

van de 4 (2 rode & 2 witte) zijn de linker 2 "BUS AUDIO IN" en de rechter 2 "LINE OUT"

ik heb geprobeerd om via de aux draad de mp3 speler op de BUS AUDIO IN aan te sluiten, maar als ik de mp3 speler aanzet en de radio ook, hoor ik gewoon de radio of het bandje. Hoe moet ik hem dan op de mp3 zetten? op het bedieningspaneel zijn verschillende knopjes waarvan in de functie niet weet: DSPL , BTM, ATT, SEL, SENS, PTY, AF/TA. maar ik heb ze allenaal al eens ingedrukt en hij blijft gewoon op de radio stand staan.. enig idee??

zo ziet de voorkant eruit:
magnitola.jpg

Laatst bewerkt:
Test........
Heb je wisselaar er nog bij? Sluit dan de dikke kabel aan en niet de tulpjes..... sluit dan je mp3 speler aan op de tulpjes van audio IN en schakel de cd wisselaar in [de truc zit 'm in het feit dat als de wisselaar aangezet wordt, deze via de dikke kabel de radio omschakelt van de tuner [het radio ontvangstgedeelte in de radio] naar de cd speler..... zoniet druk dan op de SEL toets

Een paar omschrijvingen.....
DSPL = Display [omschakeling tussen PTY, klok, frequentie
ATT = attenuator [om de radio snel zacht te zetten]
AF/AT = Autofrequency [de radio probeert het station zo sterk mogelijk te ontvangen, AT = verkeersinformatie
PTY = zenderinfo

nee de cd wisselaar is niet van mij. dat laatste plaatje komt van google om aan te geven hoe de voorkant eruit ziet. ik heb geen cd wisselaar dus. als ik het goed begrijp geeft de cd wisselaar (zwarte ingang "BUS CONTROLE IN") een signaal door waardoor hij overschakeld naar het geluid van de AUDIO IN?? dus het probleem zou zijn dat hij niet kan overschakelen.. als ik op de SEL knop druk gebeurt er niets..

Ja , zo werkt het.... Ik ben bang dat het dan moeilijk wordt... tenzij je een amateur techneut bent of die om de hoek hebt wonen........

helaas! ...

ik koop wel een autoradio met cd gewoon zijn niet meer zo duur tegenwoordig..

maar evengoed bedankt voor je andwoorden! :thumb:

Als je er een neemt die ook MP3 aan kan , krijg je toch zo'n 150 nummers op 1 schijfje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan