MP3-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

margotf5

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Hallo,
Kan iemand mij de werkwijze en mogelijkheden van een MP3-speler uitleggen?
Alvast bedankt.
Margot.

Ja, wat valt er aan uit te leggen. Je kan er MP3 bestanden mee afspelen. MP3 is een compressatie techniek (verkleining), zonder dat er kwaliteit vanaf gaat. Het worden dus erg kleine bestanden, dus zijn ook erg handig voor als je een minder grote harde schijf hebt. Om die bestanden af te spelen heb je een MP3 speler nodig en die zijn er volop (en ook nog gratis) Bijvoorbeeld Winamp is een veel gebruikte.

Meer weet ik er niet over te vertellen.

Groet,
Timothy

Ik werk in een kerk en de zondagse preek wordt opgenomen en moet daarna op de computer gezet worden. Momenteel doen we dat met een bandrecorder, het nadeel is dat je dat met zijn tweetjes moet doen. Nu tipte iemand mij dat dit iets voor ons zou zijn. Zelf heb ik geen idee.
Margot

Om het rechtstreeks met een goeie kwaliteit op mp3 op te nemen heb je dure apparatuur nodig... Je kan wel via de hoofdtelefoonuitgang van je bandjes recorder dat ding aan de computer pluggen en dan analoog opnemen naar mp3.

Bedankt, dan moeten we nog maar even verder zoeken.
We hebben nu ook een dictafoon maar dat ding waar je die bandjes mee afluistert doet het niet goed. Moet waarschijnlijk eens goed schoongemaakt worden.
Groetjes,
Margot.

je kunt wel vrij eenvoudig met simpele middelen het geluid als WAV file opslaan. Nadeel van een WAV is de grootte van het bestand wat je dan krijgt.

Deze WAV file kun je dan later weer omzetten naar mp3, wat met DBpoweramp een fluitje van een cent is. (en gratis).

Bedankt voor je reactie maar hier begrijp ik dus niets van, sorry.
Het moet het liefst een beetje eenvoudig.
Gr.
Margot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan