Mp3/waf flile

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Berichten
95
Weet iemand een programma waar ik makkelijk en snel mp3 tjes kan verkleinen tot een waf file??
 
Bedoel je niet WAV i.p.v. WAF?
Een WAV-bestand is groter dan een MP3-bestand, omdat WAV niet gecomprimeerd is en MP3 juist wel.

Ik gebruik
MusicMatch om MP3's om te zetten naar WAV's en andersom. je kunt hiermee ook MP3's omzetten naar kleinere MP3's. Gebruik hiervoor de CONVERT optie.
 
En mocht je niet willen dat je hele pc wordt volgepropt met al die MusicMatch ellende, kies dan simpelweg voor dbPowerAMP Music Converter. Een prachtig klein en gebruiksvriendelijk freeware programma dat echt ideaal is voor dit soort werkzaamheden.
 
En wil je het helemaal compleet maken, dan neem je het programma Adobe Audition (vroeger Cool Edit Pro).

Oke, het kost effe een paar eurie's maar dan kun je niet alleen omzetten, maar ook knippen, plakken, versterken, bewerken, en nog veel meer...

En dit programma maakt ook geen "rommel" zoals musicmatch....

Greeeets
 
Geplaatst door DJ Twente
En wil je het helemaal compleet maken, dan neem je het programma Adobe Audition (vroeger Cool Edit Pro).

$299 :) Dat heeft niet iedereen over voor een geluidsbewerkings programma. Daar kun je hele leuke andere dingen mee doen :cool:
 
Geplaatst door pcfixer


$299 :) Dat heeft niet iedereen over voor een geluidsbewerkings programma. Daar kun je hele leuke andere dingen mee doen :cool:

Precies. Neem dan de Nero Wave-editor. Daarmee kun je ook knippen, plakken, fade-in & fade-outs maken, encoderen, decoderen, pitch-shiften, time-stretchen, etc... En dat zit standaard bij het 'beste' brandprogramma:)

groetjes

Poekie
 
Tja, ik mag het in dit forum niet hebben over illegaal verkregen software, dus moet ik het op een legale manier in een bericht stoppen, en erbij vermelden dat je er voor hoort te betalen ;)

Natuurlijk heb je voor het bedrag van dat programma tegenwoordig goedkopere alternatieven, maar wie heeft er in zijn leven nu echt nog nooit een crack gebruikt??? en dan is zo'n duur programma als Adobe Audition echt een toppertje...

Maar goed, laten we het legaal houden......

Greetz DJ Twente
 
buffy ik heb die dbPowerAMP Music Converter op mijn computer staan. Hoe vind ik nu in dit programma de mp3's zodat ik ze kan verkleinen?
 
Geplaatst door henk123
buffy ik heb die dbPowerAMP Music Converter op mijn computer staan. Hoe vind ik nu in dit programma de mp3's zodat ik ze kan verkleinen?

Je wilde toch mp3'tjes omzetten naar *.wav-bestanden? Dat is iets heel anders dan verkleinen.

Als je dbPowerAMP Music Converter start, krijg je standaard het "Select Music File(s) to Convert" venster te zien. Je kunt dan gewoon bladeren (precies zoals in de Verkenner) naar het bestand dat of de bestanden die je wilt converteren; die selecteer je (gewoon erop dubbelklikken). Heb je alles geselecteerd wat je wilt converteren, dan zie je een venstertje met de betreffende bestanden en moet je bij "Converting Files to..." nog even het bestandsformaat kiezen waar je de bestanden naar wilt converteren (*.wav dus, in jouw geval). (Sommige codecs zitten standaard al in dbPowerAMP, de overige kun je downloaden op de site van dbPowerAMP). Nu hoef je alleen nog maar op de knop "Convert" te klikken en de geselecteerde bestanden worden geconverteerd naar het door jou gekozen bestandsformaat.

Overigens zullen de bestanden groter worden als je converteert van mp3 naar wav, dus ik begrijp niet waarom je het nu over verkleinen hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan