mpeg kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiara31

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
Ik moet een mpeg verkleinen om op cd-r te kunnen zetten.
Kan iemand mij uitleggen met welk programma ik dit t beste kan doen ?

Ik heb namelijk cdr's van 800 mb maar als ik 'm wil branden geeft ie aan dat ik maar 702 mb erop heb staan. (komen nieuw uit de verpakking). Dus ik moet de film kleiner maken maar hoe ???????

Ki.

ja die cd rom zal wel 800 mb zijn maar je brandprogramma ziet het niet.
welk programma heb je om te branden?
mischien weet iemand hier een instelling voor.

Nero zal het wel op een easy mannier kunnen maar denk aan een
belangrlijk ding de kwaliteit gaat enorm achteruit.
maar je cd's worden dus ook verkeert aangeduid als je zeker bent dat het een 800 is dan kan je een overburn gaan doen als je niet zeker bent is je brander mischien kapot

100 MB overburnen lijkt me een beetje te gek :p

Maare ff wat anders , als je met Nero een Video of SVideo CD maakt, dan kan je mpg file wel 800 MB zijn maar wat hij uiteindelijk brand is maar zo'n 700 MB aangezien hij het converteert naar het standaard Video of Svideo formaat, dus niet als data CD branden maar als VCD of SVCD en de rest gaat vanzelf :)

Hoi Ik brand met het standaard brandprogramma van XP.
Ik heb ook wel nero alleen daar kom ik helemaal niet uit. Als ik daar kies voor Vscd krijg ik totaal geen beeld. Hij brandt wel maar er staat niks op. Kan dit komen omdat ik met een cd rewriter brand ? Moet ik dan voor een ander brandprogramma kiezen ?

Thanxxx Ki.

Met het standaard win XP programma maak je een data disk, deze zal vast niet werken in je DVD speler.
En ik neem aan dat je geen beeld hebt met de CD rewritable omdat je DVD speler misschien deze CD's niet ondersteunt.
Ook wil het wel eens voorkomen dat als je op maximale speed brand de DVD speler het soms niet goed wil lezen
Probeer het anders eens op een normaal CD'tje.
Als het gebrand is zou de CD er ongeveer zo uit moeten zien

cd.gif

hoi,

Zo ziet mijn cd er idd uit als ik 'm heb gebrand en daarna opde computer bekijk.
Maar hoe komt 't dan dan ik niks zie op de dvd speler ?

Ki.

1. Misschien omdat je DVD speler geen cd rewritable's ondersteunt. > probeer eens te branden op een recordable CD

2. Misschien ondersteunt je DVD speler helemaal geen video CD en alleen maar echte DVD's. > dit lijk me sterk maar het zou kunnen, heb je toevallig wel eens een ander VCD geprobeert?

3. Misschien heb je het gebrand op maximale snelheid en kan je DVD speler het niet goed lezen omdat het te snel gebrand is wat soms foutjes oplevert. > probeer eens te branden op speed 4x

4. Misschien heb je net zo'n slechte CD brander als ik :p , CD's die ik brand doen het prima in dezelfde brander ( en gelukkig ook op m'n DVD speler ) maar in ander CD rom spelers op andere computers niet, dit komt omdat de afstelling van de laser niet optimaal is. > oplossing > nieuwe brander kopen :confused:

5. In Nero zit ook ergens de optie [ create for US standaard ], dit betekent dat de film in 'NTSC' formaat wordt omgezet, hier in europa is de standaard 'PAL '. > dit moet dus uit staan want misschien kan je DVD speler alleen maar de europeese standaard 'PAL'weergeven.

Optie 1 en 5 lijkt mij de meest voor de hand liggende

:confused: Er kan dus nogal wat mis gaan

Het gestelde probleem van punt 5 levert hooguit zwart/wit beeld op, tenzij je echt een beroerde dvdspeler hebt....

In nero zit bij expert features een optie "enable overburn". Als je het lef hebt kan je deze inschakelen en instellen tot 800MB, het is alleen de vraag of je cdbrander dat trekt (oftewel of je laserkop zo ver komt) en of de afspeelapparatuur dat begrijpt. Het is geheel op eigen risico, de meeste branders kappen er wel mee als het niet lukt, maar hij kan ook te ver gaan en de brui er aan geven....

Bij nero moet je zeker de optie svcd kiezen en dan heb je best kans dat het gewoon op een 700MB schijfje past.

Bedankt allemaal

Oke ik wil iedereen hierbij heel erg bedanken voor het meedenken en de hulp die jullie geboden hebben.
Ik heb vanmiddag een andere trial geinstallleerd van HACD burning en die brand het wel prima weg en is ook af te spelen op mijn dvd speler. Ik denk dus toch dat er iets mis was met Nero en ga dus maar verder met dit programma.
Nogmaals allemaal heeel erg :thumb:

Greetz Ki

:confused: Excusses als ik het mis heb hoor, maar het probleem overburn is hier niet van toepassing, aangezien het branden van de CD gewoon afgerond is, was het bestand te groot om normaal te passen was de CD niet gebrand.

En de optie SVCD gebruikt juist meer MB's ipv gewoon VCD, aangezien de beeld resolutie groter is, dus dan is de kans dat het past juist minder :confused:

:) Mooi kiara, geen idee wat er dan mis is met Nero :confused:

iets mis met nero?
Mischien gebruik je het verkeert of heb je een te oude versie. nero levert gratis update's.

Geplaatst door Paintje

En de optie SVCD gebruikt juist meer MB's ipv gewoon VCD, aangezien de beeld resolutie groter is, dus dan is de kans dat het past juist minder :confused:

De grootte van het videobestand heeft alles te maken met de bitrate (aantal bits/seconde), niet de resolutie. Een mpeg2 bestand van 700MB wordt niet groter als je em op svcd brandt, maar blijft gewoon 700MB, tenzij je nero alles laat hercoderen. Bijvoorbeeld: je hebt een mpeg2bestand met een bitrate van 1600 van 700MB. Dit past gewoon op een 700MB schijfje, tenzij je nero alles laat omzetten, want nero maakt daar een standaard mpeg2bestand van, met een bitrate van 2300 a 2600, snappie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan