mpeg

• Onderwerp starter Onderwerp starter sweet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
ik heb een mpeg filmpje van 695 mb, die wil ik afspelen op mijn standalone dvd speler, hoe moet ik dit branden met bv nero, alcohol?? moet ik er eerst een vcd van maken of kan ik gewoon iets aanklikken dat dat gebeurt hier heb ik helemaal geen ervaring mee, misschien dat het dom klinkt maar is vcd een mpeg formaat, zoja hoe brand ik dit??

Hoi,

geen enkele vraag is dom.

Als het goed is, is MPEG goed afspeelbaar op jouw DVD-speler.

Als je het wil branden, kun je Nero Burning Rom gebruiken. Deze werkt uitstekend en een trial is te downloaden van www.nero.com.

Als je Windows XP hebt, kan het misschien voor jou makkelijker door het filmpje te kopieren naar de CD. Deze komt dan te staan onder bestanden die nog niet op CD's zijn gezet. Klink links in het menu om de CD te branden en volg de wizard.

Greetz,

Adriaan

bedankt dat je zo snel reageerde vind ik echt te gek :D maar ik heb nero versie 6 ik wil via nero branden, als ik dan kies voor vcd dan maakt hij het mpeg bestand iets groter waardoor het niet meer op een cd van 700 mb past, doe ik iets fout?

en als ik het als een dat disc brand en afspeel op dvd doet hij het wel maar krijg geen beeld je ziet op de dvd zelf wel de tijdverloop maar ja geen beeld?? hellup

Laatst bewerkt:
dank je ik w8 enthousiast tot ik wat van je hoor :D

Hoi,

wat jij doet is helemaal niet fout. Een data CD maken gaat idd niet goed. Je moet een Video CD (VCD) maken. Ik zie verder niet zoveel oplossingen. Wat je wel bijv. kunt doen is met bijv. Windows Movie Maker je video wat kleiner maken (intro eraf), in stukken knippen, e.d.

Een tweede oplossing is een CD kopen van 800 MB.

Greetz,

Adriaan

ja maar als ik nou met nero een vcd maak terwijl het al mpeg indeling is, waarom duurt het dan tussen de 2 en 3 uur???

Kijk even bij het maken van een nieuwe CD naar de schrijfsnelheid. Zet deze vóór de maximale brandsnelheid van je branden en het aantal X van de CD (standaard 52x).

Greetz,

Adriaan

staat al zo ingesteld, maar wat ik bedoel is mpeg is toch vcd indeling, waarom gaat hij het helemaal opnieuw videocd indeling van maken, want daaroom duurt het zo lang

Wat voor resolutie is jou (voordat hij vcd word) MPEG... en welke heeft hij daarna?

Laatst bewerkt:
als ik hem als vcd probeer te branden met nero krijg ik zo een wizard, waar ik dan bv kan kiezen of ik hem met menu of zonder e.d. wil, zodra die dan verder gaat duurt het voor een mpeg van 700 mb 4 uur voordat hij klaar is, nu zit ik ook nog eens met het volgende, hij blijft vastzitten :'(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan