mpeg4 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Hallo allemaal

Wederom is er een probleem gerezen. Ik heb in het verleden een "Total mp3 converter" aangeschaft voor het converteren van CDA bestanden naar ALAC/mpeg4 om een iTunes bibliotheek mee op te bouwen en tevens over te zetten naar een sd card voor mijn mp4 compatible digital high end player. Dit is altijd goed gegaan. Totdat ik mijn Total mp3 converter moest herinstalleren en dat bleek een nieuwere versie. Deze versie lijkt echter problematisch te zijn. In het verleden kon iTunes zonder problemen mijn Windows C - map, waar de muziek opstaat in mpeg 4 bestand (eigenschaappen geeft dit ook aan), vinden en accepteren en opslaan in de iTunes bibliotheek. Met deze nieuwe versie krijg ik bij het aanreiken van de C-map de mededeling : "Tracks have a WMA format. iTunes convert these tracks automatically to AAC, so they can be added to the library". Dit is echter niet de bedoeling; AAC is veel minder van kwaliteit dan mpeg4. Ik dacht de problemen op te lossen door een nieuwe, andere converter (AVS audio converter) aan te schaffen, maar hier blijft hetzelfde probleem. Mpeg4 wordt door iTunes voor WMA aangezien.

Weet iemand raad?

Foppie

Ho, stop, even opnieuw... CDA (audio-CD) naar Mpeg4 (video)?? Dat is knap! Waar komt je beeld dan vandaan?

Enneee... In iTunes kan je instellen dat je WMA o.i.d. naar andere formaten wilt converteren dan AAC hoor!

mpeg4

Dag beide heren

Inderdaad mp4 audio van Apple. Of te wel ALAC. Oftewel Apple losless.

En het werkte perfekt totdat er hergeinstalleerd moest worden.

Hoop toch nog iemand, die kan helpen?

Foppie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan