mpg in tijdslijn plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

handeninhethaar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Lieve mensen,

ik hoop dat ik bij de juiste topic zit, maar kan iemand me misschien helpen met het verklaren van hetvolgende probleem.

Ik wil graag een filmpje editen; en daarvoor heb ik een software programma wat standaart bij vista zit op mijn pc, namelijk windows movie maker, het ziet er vrij eenvoudig uit. Probleem is alleen dat ik mijn gefilmde beelden (.mpg) niet kan plakken in de tijdslijn; de melding die het programma geeft is dat je niet meer dan 24 uur film kan invoegen. Nu zijn het natuurlijk gewoon kleine stukjes film (max 45 minuten), maar het movie maker leest echt 600 duizend uur.
als ik een standaart filmpje van windows probeer (.wmv) gaat het prima. Toch zou het programma ook .mpg moeten kunnen lezen!!
hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen dat ik mijn filmpjes kan editen??

Ik heb even rondgesnuffeld op het internet en je lijkt niet de enige te zijn met het probleem.
Inderdaad zou MPG door Movie Maker ondersteund moeten zijn maar veel mensen hebben problemen met incompatibiliteit etc.
Ik raad je aan om je videofilmpjes te converteren naar AVI of WMV.
Je kunt verschillende freeware tools op het internet vinden zoals SUPER®.
Als je ze geconverteerd hebt kun je ze wel in Movie Maker gebruiken.

Veel succes!

bedankt voor het kijken, (met welke zoekterm heb je deze mensen gevonden??, ik kon ze namelijk niet vinden, misschien wel handig om met hun verhalen te lezen)

ik heb gisteren hoewel met een andere converter namelijke avs4you, een fragment geconverteerd, van .mpg naar .wmv de film is voor windows movie maker van 180 uur naar 6 uur verkort maar is orgineel maar 10 minuten. Kan het hierbij aan de converter liggen, dat op het moment als ik dat via een software van SUPER® doe ik daar geen problemen mee heb? of is dit naïef?

Zoek maar eens op MPG Problem Movie Maker..
Je zou het met diverse programma's kunnen proberen, kijk wat daar uit komt. Ligt het niet aan je camera zelf (instellingtje hier of daar)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan