Mplayer onder Suse 9.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

boototter

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2004
Als enige software waarmee een .wma geluidsstroom onder Linux kan worden weergegeven zou Mplayer de oplossing zijn.
Via de site kon ik op een Duitse site een RPM voor Suse vinden.
Liet zich mooi installeren, waslijst aan dependencies die keurig van de CDs werden ingelezen.
Na starten hupte de cursor mooi over het scherm. En hij verdween weer.

Paar keer geprobeerd.
Toen maar gede- en weer geherinstalleerd. Zelfde effect, alle dependencies stonden als OK in yast.
Opnieuw gedownload, maar ook dat hielp niet.

Wie heeft er ervaring met Mplayer en de RPM voor Suse, en wie weet een mogelijke oorzaak en (misschien) een oplossing?

De .wma stroom is voor mij essentieel. Dit kan één van de breekpunten voor (een deel van) mijn overstap naar Linux worden.

Probeer aans of hij het onder het root account wel werkt...
Lijkt erop dat je op de een of andere manier niet voldoende rechten hebt.

En probeer hem eens te starten vanuit de Console. vaak krijg je dan wat meer info qua foutmeldingen ed

dank Ellasar,

het was het eerste programma dat ik probeerde op mijn vers geinstalleerde Linux, en hoewel de dependencies goed van de cd's waren ingelezen, waren de echte conflicten dat natuurlijk niet.
Door opstarten via de console kwam ik daar vlot achter. Gelukkig had ik de tekst van de conflicten nog wel bewaard.

Mplayer draait inmiddels als een lier!

Voor degenen die na mij komen (en deze info dus ook niet op de site van Mplayer zullen vinden) maar even de problemen die ze zeker tegenkomen bij installatie onder Suse 9.1

libmp3lame.so.0
te vinden op sourceforge. Onderdeel van een gigantisch Lame-pakket. Compileren hoeft gelukkig niet; alleen deze bibliotheek kopiëren naar /usr/lib/ bleek voldoende.

w32codec-all en libtheora.so.0
zijn als rpm te vinden op packman.links2linux.de
Kies voor libtheora pakket a

bij mij werkte MPlayer daarna.

dan kom je automatisch bij het volgende probleem met radiostreams:
Couldn't resolve name for AF_INET6 .
8 pagina's google over volgeschreven, simpele zij het niet erg mooie oplossing: bewaar de link op de harde schijf (of bekijk de echte inhoud), pak dan de echte link naar de stream en voer die als URL in MPlayer in.

hierna werkte zowel mplayer als gmplayer zowel vanaf de console (mét de foutmelding) maar keurig en stabiel.

succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan