mrxdav.sys bluescreen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clank

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Hoi allemaal,

Ik heb een computer, die als ik opstart bij het inloggen een bluescreen geeft met een mrxdav.sys error. Nu weet ik redelijk wat over t verhelpen van bluescreens, maar deze ken ik eerlijk gezegd nog niet. Ik heb al geprobeerd te googlen, maar daar werd ik nou ook niet zo heel veel wijzer van. Heeft iemand deze melding eerder gehad? en zo ja, wat heb je er aan gedaan om de fout te verhelpen?
Dingen die ik al heb geprobeerd:

Via veilig modus opstarten, en dan systeemherstel, maar veilige modus doet t niet.
Windows xp cd downloaden en booten vanaf de cd, maar dan krijg je de repair functie niet te zien. Ik had hem gedownload omdat de originele cd er niet meer is.

Alvast bedankt.

Het bestand staat in je windows\system32\drivers map, en is een Microsoft driver die hoort bij de service "WebDav-client-redirector". Dat wil niet zeggen dat het niet kan zijn dat je ondertussen een geïnfecteerde versie hebt... (!)
Bij mij heeft die de volgende kenmerken:
14-04-2008 01:02 180.608 mrxdav.sys

Ik zou zeggen: Kijk of je met een Hiren's boot cd (of USB-variant daarvan) een scan kunt gaan doen of het bestand besmet (danwel corrupt) is.

Kijk hier, in posting #3 hoe je zo'n Hiren's boot CD/USB-stick kunt maken en ga je harddisk op malware scannen. Kijk dan ook meteen na of de grootte en wijzigingsdatum van mrxdav.sys bij jou overeenkomt met wat ik heb.

Succes,

Tijs.

Alvast bedankt voor het snelle antwoord, maar ik zit momenteel op school en kan dus niet bij de computer. Als blijkt dat hij geinfecteerd is, wat kan ik dan doen?

De 2 programma's die ik als voorbeeld geef in de link (SuperAntiSpyware en Dr.Web anti-virus) kunnen besmettingen 'healen'.
Mocht dat niet gaan, en moeten (dus) de geïnfecteerde bestanden worden verwijderd of in een 'kluis' worden opgeslagen, dan hangt het ervan af wélk bestand het is of Windows nog wel of niet wil opstarten. Start Windows dan niet meer op, dan kun je een herstel-installatie gaan doen.
Verdere instructies/informatie over herstel-installatie: Posting #30 hier

Nog even over mrxdav.sys: Als die niet wordt gevonden als geïnfecteerd, dan zou ik vermoeden dat het bestand corrupt is geraakt. Je zou (in Mini Windows XP van Hiren's) in de C:\Windows\System32\dllcache map een 'gezonde' variant van dat bestand moeten kunnen vinden die je dan over de mrxdav.sys heen kopieert die in de C:\Windows\System32\drivers map staat.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
hoi, ik heb hier nu de laptop naast me, en ik heb de scan voltooid, en nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb nu maar even mrxdav.sys uit een map van een update gehaald. En dit werkt nog steeds niet. Heeft iemand een ander idee?

Probeer eens zónder het bestand op te starten. Verwijder het dus met Hiren's uit de \windows\system32\drivers map (en uit de dllcache map).
Kijk welke melding je dán krijgt als je de pc normaal opstart. Start de pc wel op (al of niet met een foutmelding), dan kijken we wel verder.

Tijs.

kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000017). Klik op OK om de toepassing te beëindigen. Krijg ik als foutmelding. Dus nu maar op OK geklikt en windows stop met booten.

En Veilige modus?
Lukt dat wel, zet dan een herstelpunt van vóór de problemen terug.

Tijs.

Nee, veilige modus werkt ook niet.

Laatst bewerkt:
Ok, zet het bestand weer terug die je zojuist verwijderd had.

Kijk daarna hier, in posting 16 om registry-instellingen terug te halen van een herstelpunt. Natuurlijk moet je dit doen vanuit Hiren's.

Hopelijk levert dat wat op, anders lijkt het me dat je aan een herstel-installatie (of zelfs herinstallatie) van XP moet gaan denken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Mooi dat je ermee geholpen bent.

Graag de vraag nog afmelden: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met Zet status opgelost Onderwerp-opties etc.]

Tijs.

Hoi,

Nu wil ik de computer opstarten, gebeurt het weer, het lijkt alsof windows zen registery weer zelf terugzet. Hoe is dit te verhelpen?

MVG,

Clank

Is de melding precies hetzelfde dan? En is je pc virus- en malwarevrij?

Verder kan het geen kwaad om een schijfcontrole te laten doen. Dat kan vanuit Hiren's boot cd, d.m.v. rechtsklikken op de C: schijf in My Computer, Properties kiezen, tabblad Tools, knop Check now... en dan beide vinkjes zetten en op Start drukken.

En natuurlijk kun je daarna kijken of je in Veilige modus een herstelpunt kunt terug kunt zetten. Lukt dat (weer) niet, dan heb je de methode om de registry terug te zetten vanaf een goed herstelpunt weet je (gelukkig) al van me gehad. :)

Tijs.

Zelfde melding,
Ik heb zo'n controle al een keer of zes laten lopen,
PC is virusvrij,
PC heeft geen herstelpunten gemaakt, heel stom, klopt.
Maar het is een beetje vervelend hem of aan te laten staan, of om de hele tijd de registery's goed te zetten.

Alvast bedankt,

Clank

Ik heb verder geen verklaring voor het gedrag waar je het over hebt, nu er geen virussen, schijf- en andere problemen op de pc aanwezig zijn.
Kan aan geïnstalleerde software liggen, maar het lijkt mij ondoenlijk om te bepalen welke software dat dan moet zijn geweest.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan