MJJBROEKHUI
Gebruiker
- Lid geworden
- 6 jun 2001
Ik heb formulier met diverse velden. Enkele van deze velden zijn verplicht om in de toekomst selecties mee te maken. Indien deze verplichte velden nog niet zijn ingevuld mag niet de mogelijkheid bestaan om het formulier te sluiten. Ik kan hier alleen een goede code voor vinden. In de tabel eigenschappen kan je aangeven dat een veld Vereist (required) moet zijn. Echter, als ik dit toepas in een formulier krijg ik de volgende pop up melding.
"You must enter a value in the 'tabelnaw.bedrijf' field".
Vervolgens moet ik kiezen uit "OK" of "Help".
Als ik op OK druk verschijnt de volgende melding
"You can't save this record at this time".
Database may have encountered an error while trying to save a record. If you close this object now, the data changes you made will be lost. Do you ant to close the database object anyway?
Ik kan dan kiezen uit "Yes" or "No".
Zoals jullie zullen begrijpen wil ik niet de optie hebben om voor Yes te kiezen, maar dat de cursor direct gaat naar het veld dat niet gevuld is. Dit gebeurt wel als je op No klikt, maar mijn gebruikers zullen deze lap met tekst niet begrijpen en wellicht kiezen voor Yes. Vervolgens is alle data verdwenen. Een voorbeeld database heb ik toegevoegd.
Ik heb ook op internet volgende code gevonden bij het sluiten van een formulier, maar deze werkt ook niet.
Wie kan mij helpen?
Dank!!
Marco
Bekijk bijlage Database1.zip
"You must enter a value in the 'tabelnaw.bedrijf' field".
Vervolgens moet ik kiezen uit "OK" of "Help".
Als ik op OK druk verschijnt de volgende melding
"You can't save this record at this time".
Database may have encountered an error while trying to save a record. If you close this object now, the data changes you made will be lost. Do you ant to close the database object anyway?
Ik kan dan kiezen uit "Yes" or "No".
Zoals jullie zullen begrijpen wil ik niet de optie hebben om voor Yes te kiezen, maar dat de cursor direct gaat naar het veld dat niet gevuld is. Dit gebeurt wel als je op No klikt, maar mijn gebruikers zullen deze lap met tekst niet begrijpen en wellicht kiezen voor Yes. Vervolgens is alle data verdwenen. Een voorbeeld database heb ik toegevoegd.
Ik heb ook op internet volgende code gevonden bij het sluiten van een formulier, maar deze werkt ook niet.
Private Sub Form_Close()
If IsNull([Naam]) Then
MsgBox "U moet dit veld invullen ."
DoCmd.GoToControl "Naam"
Else
DoCmd.GoToControl "Naam"
End If
End Sub
If IsNull([Naam]) Then
MsgBox "U moet dit veld invullen ."
DoCmd.GoToControl "Naam"
Else