MS ACCESS rapport sectie automatisch in bestand opslaan via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimjanssen

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2010
Ik heb een rapport in ms access per afdeling nu wil ik automatisch ieder afdeling apart opslaan in een bestand dit alles via VBA
automatisch

WIE KAN MIJ HELPEN

Wim,

Kun je het programma posten zonder gevoelige info.

Het lijkt mij toch wel handig als je een test db maakt waar we mee kunnen stoeien.
Om een zinvolle db te posten hoef je niet veel meer in de db te zetten dan de tabel(len) met een aantal dummyrecords, eventueel de queries die je op het rapport gebruikt, en het rapport zelf uiteraard. Als er plaajes in zitten, zou ik die er ook uitgooien. Vervolgens met <Extra>, <Database hulpprogramma's>, <Database comprimeren en Herstellen> de db verkleinen, en eventueel nog comprimeren met Winzip of Winrar. Met Winrar kun je de db nog in stukken van 100kb splitsen.
Meestal zijn deze trucs wel voldoende om een db klein genoeg te krijgen.
Om op je vraag terug te komen: Het is niet zo moeilijk om e.e.a. te realiseren, zeker niet als je het via VBA wilt doen.

Via ms access rapport per afdeling bestand aanmaken

Hier een test bestand toegevoegd.

BVD

Groetjes Wim Janssen

Bijlagen

Het heeft even geduurd, maar ik ben er mee bezig.... Een dagje geduld nog! (Al dat voetbal ook... :) )

Zelfs dat hoeft niet.... Hierbij een voorbeeldje waar per afd een RTF bestandje wordt gemaakt in de map van de actieve database.

Bijlagen

Hallo,

Bedankt voor het bestand, ik ga ermee aan de slag.

Groetjes Wim Janssen

Hallo,

Ik ben er niet helemaal uitgekomen zou je voor mij van een rapport (zie bijlage mdb bestand rapporten ) kunnen aanmaken zodat deze automatisch het rapport opslaat in excel format per sectie, eventueel maak ik dan voor de anderen 2 rapporten eventueel zelf aan.

Ik kan het bestand niet uploaden fout op pagina als U mij uw mailadres geeft zal ik een en ander mailen

Ik zou U hiervoor zeer erkentelijk zijn.
BVD

Groetjes Janssen
Mail adres wmjm.janssen@sjgweert.nl

Is het nog gelukt met het bestand

Hallo,

Is het nog gelukt met het bestand.

Groetjes Janssen

Ik was (letterlijk...) de draad even kwijt, dus wist niet meer precies wat de bedoeling was. Maar ik ben weer wakker... :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan