michielkuiper
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 dec 2010
Goedemiddag,
Ik wil graag een Access-database maken waarin dossiers gecontroleerd worden.
De bedoeling is dat er dossiers aangemaakt worden met daaronder een 12-vragen.
Deze 12 vragen worden een tweetal maal ingevuld; bij aanvang en na een x-aantal weken.
Dus; Elk dossier heeft twaalf vragen en elke vraag heeft twee antwoorden (vrije antwoorden).
In eerste instantie ben ik bezig geweest normaliseren. Vervolgens ben ik gaan rommelen in Access.
Helaas loop ik nu tegen het volgende probleem;
Tabellen:
Tabel: Dossier
Velden: DossierID, Naam, DossierAanmaakdatum
Tabel: Vragen
Velden: VraagID, VraagOmschrijving, VraagVraag
Tabel: Antwoorden
Velden: AntwoordID, DossierID, VraagID, AntwoordOmschrijving, Antwoord01Antwoord, Antwoord02Antwoord
Nu wil ik graag deze tabellen koppelen, maar kom er niet helemaal uit.
Ik krijg wel de 12 vragen onder elk dossier door middel van een koppeltabel (Tabel: Vraaggroep met de volgende velden:VraaggroepID, VraagID)
Door aan de tabel Dossier het veld vraaggroepID toe te voegen krijgt elk dossier de 12 vragen.
Helaas kom er bij de volgende stap: het koppelen van de antwoorden niet helemaal uit.
Het antwoord dient namelijk gekoppeld te worden aan het Dossier en aan de Vraag (DossierID en VraagID).
Maar omdat er nog geen antwoorden in de database staan (deze worden immers later pas gevuld) is er ook geen AntwoordID.
Eigenlijk zou denk ik ergens een stap tussen moeten zitten waarbij elke dossier voorzien wordt van antwoordregels.
Zouden jullie mij hier misschien mee kunnen helpen, ik kom er namelijk niet helemaal uit.
Eventueel andere mogelijke oplossingen zijn uiteraard ook welkom.
Ieder geval alvast heel erg bedankt,
Michiel
Ik wil graag een Access-database maken waarin dossiers gecontroleerd worden.
De bedoeling is dat er dossiers aangemaakt worden met daaronder een 12-vragen.
Deze 12 vragen worden een tweetal maal ingevuld; bij aanvang en na een x-aantal weken.
Dus; Elk dossier heeft twaalf vragen en elke vraag heeft twee antwoorden (vrije antwoorden).
In eerste instantie ben ik bezig geweest normaliseren. Vervolgens ben ik gaan rommelen in Access.
Helaas loop ik nu tegen het volgende probleem;
Tabellen:
Tabel: Dossier
Velden: DossierID, Naam, DossierAanmaakdatum
Tabel: Vragen
Velden: VraagID, VraagOmschrijving, VraagVraag
Tabel: Antwoorden
Velden: AntwoordID, DossierID, VraagID, AntwoordOmschrijving, Antwoord01Antwoord, Antwoord02Antwoord
Nu wil ik graag deze tabellen koppelen, maar kom er niet helemaal uit.
Ik krijg wel de 12 vragen onder elk dossier door middel van een koppeltabel (Tabel: Vraaggroep met de volgende velden:VraaggroepID, VraagID)
Door aan de tabel Dossier het veld vraaggroepID toe te voegen krijgt elk dossier de 12 vragen.
Helaas kom er bij de volgende stap: het koppelen van de antwoorden niet helemaal uit.
Het antwoord dient namelijk gekoppeld te worden aan het Dossier en aan de Vraag (DossierID en VraagID).
Maar omdat er nog geen antwoorden in de database staan (deze worden immers later pas gevuld) is er ook geen AntwoordID.
Eigenlijk zou denk ik ergens een stap tussen moeten zitten waarbij elke dossier voorzien wordt van antwoordregels.
Zouden jullie mij hier misschien mee kunnen helpen, ik kom er namelijk niet helemaal uit.
Eventueel andere mogelijke oplossingen zijn uiteraard ook welkom.
Ieder geval alvast heel erg bedankt,
Michiel
Laatst bewerkt: