Ms Access?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dummy1912

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Hello Guys,

Iemand die weet hoe je bepaalde items kunt vast zetten tegen verwijderen?

bv:

In de Table1

zitten ID , Groepen , Budget

hoe kan ik zorgen dat de groepen niet kunt verwijderen uit de database

Dummy1912

Iedereen die in het Databasevenster kan, kan ook in het ontwerpscherm van een tabel, en daar vandaan dus kolommen verwijderen. Sterker nog: het kan ook als je een tabel opent....
Om te voorkomen dat er velden worden verwijderd, kun je bijvoorbeeld werken met een Frontend-Backend constructie, waarbij alle tabellen in een beveiligde db staan waar alleen iemand met bepaalde inlogrechten bij kan. In de Frontend maak je dan koppelingen naar de Backend tabellen. Op die manier kun je in de Frontend, waar de gebruiker mee werkt, nooit een tabel aanpassen, dus ook geen velden verwijderen. Dat kan namelijk alleen in de backend.

Of zorg dat op de PC's van de gebruikers Access Viewer staat geinstalleerd en dat Access bestanden daarmee worden geopend. Zodoende kunnen er ook geen wijzigingen worden aangebracht in de structuur en alleen maar data invoer/wijziging plaatsvinden.

Hey Guys,

ok als ik deze beveilig dan heb je code nodig om in te loggen in ms access maar het gevolg is nu
ik kan het niet openen in men vb adob.connection

zou wel makkelijker zijn als ik deze beveil dan kunnen ze er niet in :D toch?

ik heb deze code al gebruikt maar het werkt niet:
Code:
        ConHouse.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & _
             Replace(Application.StartupPath, "bin", "") & "\Hsekpg.ian;Mode=ReadWrite|Share Deny None;Persist Security Info=False;User Id=admin;Password=;"

Code:
        ' ConHouse.ConnectionString = " Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=" & Replace(Application.StartupPath, "bin", "") & "\Hsekpg.accdb;Jet OLEDB:Database Password=" & "947" & " ;"

ik kan gewoon deze niet openen met wachtwoord.
en ze zijn bijde gemaakt met ms access 2007.

Dummy1912

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan