MS-DOS-batchbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericosman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2008
hallo,

als ik MS-DOS-batchbestanden aanklik blijft mijn pc ( grootendeels hangen :O )

hoe kan dit ??

ik gebruik de xp verzie van pliek

mvg,ericosman

Heb je al is een keer je PC opgeschoond, loopt hij wel vaker vast, niet alleen bij batchbestanden?? Wat voor dos-bestanden open je eigenlijk??? Bij de ene wordt natuurlijk een grote opdracht uitgevoerd als bij de andere...

CHKDSK kan ook nog wel is helpen... HD en geheugen problemen kunnen er ook mee te maken hebben :rolleyes:

dit is met elk dos-bestand dit vind ik wel raar en ik heb hem ook opgeschoond en dit heb dit probleem nogseets :O ( niet alles blijft hangen de balk onder verdwijnd ook o.a. )

mvg

Raar.

kijk is of er in het ms-dos bestandje misschien @Echo staat.

dit is presies wat er staat :

Code:
@echo off
title Running Bot
java -noverify -Xmx500m -cp .;./MoparScape.jar; Bot 0
::param 0 for highmem, 1 for lowmem, another 0 to make the song not startup
pause

mvg,

Code klopt wel zo te zien.
Ligt niet aan de echo inderdaad... mhmm.....

Misschien geheugenfoutje??:eek: Of misschien ging er iets mis bij het cachen??:eek:

Zijn dat bestanden die op je pc staan? Of heb je die gedownload? Zelf gemaakt?

het laatste woord in het bestand is pauze dus dat zal hij ook doen
maar even een vraagje waar zit het bestand bij ?

pause dus.

Maar is het niet de bedoeling dat hij die pause ook resumet, of heb ik dat fout? :love:

eigelijk zou ik het moeten zien tis niet echt duidelijk zo
sorry
Groet

Heeft volgens mij toch iets met beveilingsinstellingen te maken als hij 't bij je vriend wel doet,heb je speciale beveiligingssoftware o.i.d. die het uitvoeren van batch bestanden verhindert?

Kun je niet 's in je logboeken kijken naar de foutmeldingen?
run-eventvwr.msc
Systeem én Toepassing

start-uitvoeren (of WinToets+r)
typ:
eventvwr.msc
enter
dan springt 'n venster te voorschijn met de logboeken
in 't linkerdeel selecteer je "Toepassing" en ontvouwt zich 't logboek toepassingen
scroll door 't logboek en let op de rode rondjes met een kruis erin,dubbelklik erop en je krijgt de details van de fout te zien.
Doe hetzelfde met "Systeem"
Open anders opnieuw een MS-DOS bestand waarbij je pc altijd bij vastloopt en kijk dan naar de foutmeldingen in 't logboek!

Laatst bewerkt:
komt niks bij te staan :shocked:

maar kan ik mijn pc niet het beste opnieuw instaleeren?

Laatst bewerkt:
Ja dat is natuurlijk aan je eigen,maar voor dit probleem zou ik niet direct herinstalleren.
Als je geen slipstream cd e/o image hebt lijkt mij dat 'n tijdrovend probleem,alhoewel als je windows al wat jaartjes op je pc draait is het niet verkeerd om een schone installatie te doen.
Your choise!

ik draai deze xp al 2 maande ( en dat is lang voor mij :p )

maar ik heb gewoon een geslipstreamde cd ;) ( aleen weet iemand hoe je gewoone programma's toe kan voegen aan de windows instalatie ? )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan