MS-Dos om bestanden te verplaatsen: hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbiebeverwijk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2006
Hallo

Ik heb een pc met windows 98, maar door een aantal beschadigde dll-files werkt dat niet meer. Er staan echter een heleboel files die ik nog wil verplaatsen naar een deel van de schijf wat ik via het netwerk nog kan benaderen.
Ik heb al iets met dos proberen te rommelen, maar verder dan kijken wat er op staat kom ik niet. Hoe kan ik een map dmv een dos commando verplaatsen? (De mapnamen zijn uiteraard langer dan 8 karakters, bevatten spaties en de mappen hebben een flink aantal submappen).

Robbie

doe eerst:
md mapnaam
cd om naar die map te gaan
copy (vb) d:/???

Dos

Zoals je zelf al aangeeft accepteert DOS geen lange namen.

Ik weet niet of de DOS van 98 Dir /X kent, die laat de lange en korte namen zien.

B.v. Program Files heet progra~1 en zou je in die zelfde map een map Programma's maken dan heet die progra~2. Zover voor de logica van korte namen. Voor kopiëren gebruik je XCopy

Wat denk ik makkelijker is, is de schijf in een -andere PC hangen/USB drive kastje- en overpompen.

Eric.

Laatst bewerkt:
Je kan toch gewoon windows 98 eroverheen installeren? blijven alle configuraties bestaan, alleen worden de systeembestanden overschreven.

Is Mandrake Move 2 iets voor je?

Dat is een Linux Live Cd: draait helemaal vanaf cd-rom. Je kunt bestanden van de harddisk naar een memorystick kopiëren, op cd branden en een netwerk is vast ook wel in te stellen.

Kopiëren naar een ander deel van de harde schijf kan in ieder geval. :)

Vr.Gr. Egel.

Opgelost

Via het netwerk is de schijf inmiddels ook niet meer te benaderen, dus de oplossingen zonder gereedschap gaan helaas niet meer. Met wat kunst en vliegwerk heb ik de schijf in een andere pc gezet en is het probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties. :thumb:
Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan