MS-DOS programma krijgt geen maximaal scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

alberth

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Hallo,

Ik gebruik een boekhoudprogramma van van zeker 10 jaar oud (maar het voldoet uitstekend!). Het is een MS-DOS programma. Onder windows 98 (en lager draaide het zonder problemen). Sinds kort overgeschakeld op XP Home (en Vista op de laptop) en daaronder draait het wel maar met een lastige beperking, n.l. het scherm blijft klein. :shocked:
Wanneer ik in het schermpje op de bovenste balk op het maximaliseren-teken klik, verplaatst het schermpje zich; verkleinen (-teken) werkt wel. Teken terug naar vorig scherm werkt zodanig, dat het scherm zich weer terugverplaatst. Verder werkt het programma goed.

Het moet volgens mij dus liggen aan iets in windows xp + vista, want onder 98 draaide het wel optimaal. Ik heb geprobeert via tabblad compatibel, maar dit heeft geen enkel effect opgeleverd.

Wie ????????

Alvast bedankt.

Albert

Laatst bewerkt:
Beste Pasja,

Gelezen en geprobeert te downloaden. Kom in een ander programma (RegistryHelper) en deze vindt 53 Invalid Entries! Wanneer ik hiermee doorga vertrouw ik het steeds minder of dit een goed idee is. Van het downloaden van de bewuste DOS onderdelen lijkt ook niets terecht te komen.

Advies of suggesties?

Albert

Ik zal je eerlijk bekennen dat ook ik even twijfelde voordat ik het linkje plaatste. Wat de doorslag gaf om het wel te doen was het laatste bericht in dat topic. Daar wordt niet gerept over problemen, maar wordt zelfs gezegd dat het lijkt te gaan werken. Echter, als jij twijfelt over de integriteit van het tooltje (wat ik ook zou dan als ik lees wat je tegenkwam) moet je idd. niet doorzetten.

Over sourceforge.net vind ik geen twijfelachtige berichten, maar omdat het een paraplu is voor "free" software én omdat het linkje inmiddels al ruim 2 jaar oud is, zou die Dos software inmiddels kunnen zijn bewerkt door "kwaadwillenden", waardoor die niet meer doet wat íe oorspronkelijk wel deed. Idd. met name die registryhelper vind ik "verdacht" overkomen, want het heeft geen tierelier met Dos (boxen) te maken.
Vergeef het mij dat ik de softwarte niet getest heb, ik was niet direct belanghebbend en ik meende echt dat de Sourceforge.net betrouwbaar zou zijn.

Laatst bewerkt:
Beste Allasar en Pasja,

In XP krijg ik met Alt + Enter een volledig gevuld scherm! Zo eenvoudig kan het dus zijn.
In Vista werkt dit niet (wordt niet ondersteund).

De oplossingen van Allasar ga ik nog een keer uitproberen, maar eerst al dat andere verwijderen.

Enne.........Ik ben een ondeskundige wat computers / computertaal betreft, maar wat bedoelen jullie met idd en iig?? (in gewoon nederlands)

Bedankt iedereen.

Albert

NB.:
Alleen zou het mooi zijn geweest als e.e.a. vast was in te stellen, zodat je niet iedere keer deze combi hoeft te doen. Ik blijf openstaan voor een "definitieve" oplossing.

Laatst bewerkt:
Hallo,

De voorgestelde oplossingen voor mijn probleem in
Vista heb ik nog niet uitgeprobeerd (ik werk met dit programma nu onder XP)
Onder XP werkt het voorstel uitstekend. Alleen jammer dat ik een tussenoplossing moet gebruiken.
Alszodanig is het probleem wel en (nog) niet
opgelost.
Allen bedankt voor de mwdewerking.

Groetjes.

Albert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan