MS Dos werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

STE3FY Style

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Hallo,

Als ik bij uitvoeren intyp msconfig, of ik heb een programma die msdos gebruikt dan sluit hij ms dos gelijk weer af.
Maar via Bureau-accessoires kan ik wel in ms dos komen.
Weet iemand hoe dit kan?

Alvast bedankt.

Steven de Jong

Als jij bij start->uitvoeren 'cmd' typt dan verschijnt er gewoon een DOS venster. Een programma dat op DOS leunt, zal een DOS venster openen. Zodra de opdracht/programma klaar is wordt het venster ook weer gesloten. Zo is dit gedrag ontworpen, niks vreemds aan

Klopt inderdaad wat hierboven staat.

als je het echt wilt openen zonder dat het afsluit moet je dit via msdos starten

Ja dat snap ik, maar ik heb dus ook programmatjes die iets uitvoeren via ms dos en normaal moet je de informatie aan het einde kunnen zien, maar nu als je het start zie in 1 seconden even ms dos en verdwijnt daarna weer.
Dit klopt dus niet.

Dat gedrag klopt dus wel. Is ook altijd zo geweest. Er zijn 3 oplossingen

-Een scriptje maken dat vanuit dos een nieuw permanent dos scherm opruimt en daar je programma uitvoert -> CMD /C ......
-Na de uitvoering van je programma een PAUSE commando opnemen
-Eerst dos openen en daarna je programma aanroepen

Okay maar nu heb ik van ms dos zero verstand hoe het werkt, alleen de handelingen die ik deed met bijvoorbeeld ipconfig in uitvoeren en een programma in msdos maar dit was nooit zo dat het gelijk weer afsluit maar na een schone installatie gebeurt dit wel dus vandaar dat ik het vermoeden heb dat er iets niet klopt.

Welk besturingssysteem heb je?

Ik gebruik Windows 7 Ultimate 32bit

Het maakt trouwens ook niet uit of je een programma oproept via msdos dan sluit hij ook meteen weer af.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan