MS Download Center op zoek naar illegale software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
MS Download Center op zoek naar illegale software

Microsoft gaat als proef onderzoeken of de besturingssystemen van de bezoekers van het Download Center illegaal zijn.

Via het Download Center kunnen internetters diverse Windows-programma's ophalen zoals bijvoorbeeld MSN Messenger en Windows Media Player. De site heeft ongeveer 30 miljoen bezoekers per maand. Voordat bezoekers deze programma's downloaden, kunnen ze de komende tijd een systeemcheck laten uitvoeren om te kijken of hun besturingssysteem legaal is.

Wie een illegale Windows-versie blijkt te hebben, zal niet worden geblokkeerd, stelt Microsoft-woordvoerder David Lazar. Zij krijgen alleen een waarschuwing met de mededeling dat hun software illegaal is.

Ook krijgen ze het advies om terug te gaan naar de winkel waar ze hun software of pc gekocht hebben. Na deze mededeling kunnen ze alsnog programma's downloaden.

De Microsoft-zegsman benadrukt dat automatische updates en de Windows Update-site voor iedereen toegankelijk blijven. Dat geldt ook voor Service Pack 2 voor Windows XP.

Genuine Advantage
De test heeft de naam Windows Genuine Advantage gekregen. Maar in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, biedt de controle aan gebruikers van een legale Windows geen direct voordeel.

Microsoft hoopt vooral dat mensen die niet zeker zijn of hun Windows-versie wel legaal is, hun systeem zullen checken. De verwachting is echter dat de mensen die zeker weten dat hun besturingssysteem illegaal is, deze check niet zullen doen.

Anoniem
Volgens de Microsoft-woordvoerder zijn de systeemchecks volkomen anoniem. Er wordt alleen gezocht naar een reeks bekende illegale licentienummers.

Microsoft is ook erg benieuwd naar de reacties van de gebruikers. Na zo'n 20.000 reacties zal de proef gëevalueerd worden. Of het initiatief daarna wordt voortgezet, weet de softwaregigant nog niet.

Helemaal nieuw is een systeemcheck voor Microsoft niet. Van de mensen die Windows Update gebruiken, wordt ook al het licentienummer van de software gecontroleerd. De systeemcheck op het Download Center is wel uitgebreider.

Microsoft loopt jaarlijks veel omzet mis door het gebruik van illegaal gekopieerde software. In de Verenigde Staten werkt naar schatting 23 procent van de Windows-gebruikers met een illegale kopie.

http://www.microsoft.com/downloads (downloadcenter)
http://windowsupdate.microsoft.com/ (windows update)
http://www.microsoft.com/genuine/default.mspx (Windows Gentuine Advance)

Bron: webwereld.nl

==============
==============
==============
Persoonlijke reactie:

En hoelang gaat het duren tot de illegale versies wel geblokkeerd worden?!

Laatst bewerkt:
Zolang je legaal bezig bent heb je niks te vrezen ook niet als illegale versies wel geblokkeerd gaan worden.

Als ik soms zie dat er duizenden euro's uitgegeven wordt aan pc en randapparatuur en dat men dan die paar honderd euro voor een legaal besturingsprogramma denkt te besparen door een illegale versie erop te zetten.

Zelf draai ik een legale versie (bijna helemaal dan) en zo goed als alles wat ik heb is legaal. Maar vraag het me af.. SP II is ook al niet te installeren op illegale XP.

SPII is zeker te installeren op een niet legale versie. Moet je alleen een key hebben die niet door Microsoft op de blacklist is gezet

Jah ok; strikt genomen wel :). Want illegaal is het al als je een bedrijfsversie gebruikt als particulier.

Geplaatst door XP_PC
Zelf draai ik een legale versie (bijna helemaal dan) en zo goed als alles wat ik heb is legaal. Maar vraag het me af.. SP II is ook al niet te installeren op illegale XP.

Bijna helemaal legaal:p
Leg eens uit ik ben nou toch wel nieuwsgierig.:rolleyes:

Geplaatst door Raymond Bos

Bijna helemaal legaal:p
Leg eens uit ik ben nou toch wel nieuwsgierig.:rolleyes:

Vast zo'n Corporate-versie die hij gekopieerd heeft en gebruikt. :p

uhm.....

XP_PC ik dacht dat jij met win2000 werkte !
:8-0:

Geplaatst door JBS
uhm.....

XP_PC ik dacht dat jij met win2000 werkte !
:8-0:

Allaaaaaang niet meer :D.

Met XP pro en XP Pro en 2003 af en toe. En nog wat 98 en soms 2000 en.. uhum

affin; over het geheel genomen gewoon XP :).

Als ms eens software zou maken zonder bugs, zonder lekken en zonder ****, tegen een fatsoenlijke prijs, dan zouden mensen mischien wat meer geneigd zijn om daar hun zuurverdiende geld aan uit te geven.

Bovendien heeft ms juist door al die illegale kopieen haar grote marktaandeel verworven.

Microsoft cracking down on pirates?

"At recent conferences before the release of XPSP2 several Microsoft representatives have hinted at possible PID blocking on other Microsoft applications. In simple terms if you have a pirated version of Windows XP and you install an updated application like Windows Media Player, that application will detect your pirated install and will not install. There are also rumours that Microsoft are cracking down on the pirates themselves."

Verder lezen: neowin.net

Ik denk dat het menens wordt met illegale versies, dat er dan drastische maatregelen moeten worden genomen is vervelend maar kennelijk de enige manier. MS zou eens moeten overwegen de prijzen te laten zakken of op z'n minst af en toe een stuntje zodat men eerder geneigd is de software te kopen.

Geplaatst door JBS
uhm...

J-P met XP

Altijd al hoor JBS :). Vandaar mijn nick sinds een hele tijd ;).
Die 2000 van jou was voor een andere PC en mijn backup voor als XP weer eens niet werkte (was in mijn periode dat ik ut elke 2 maanden weer voor elkaar kreeg om XP fataal te laten neerstoren :D).

Geplaatst door gezina
Microsoft cracking down on pirates?

"At recent conferences before the release of XPSP2 several Microsoft representatives have hinted at possible PID blocking on other Microsoft applications. In simple terms if you have a pirated version of Windows XP and you install an updated application like Windows Media Player, that application will detect your pirated install and will not install. There are also rumours that Microsoft are cracking down on the pirates themselves."

Verder lezen: neowin.net

Ik denk dat het menens wordt met illegale versies, dat er dan drastische maatregelen moeten worden genomen is vervelend maar kennelijk de enige manier. MS zou eens moeten overwegen de prijzen te laten zakken of op z'n minst af en toe een stuntje zodat men eerder geneigd is de software te kopen.

Goh.. kan leuk worden.
Zoals al eerder gezegd, ook door mij, als de prijzen nou eens een stukkie zouden zakken zou je het gewoon veel sneller kopen. €409 voor "even" XP te kopen vind ik toch echt teveel..

MS Office SB XP Prof.NL 349,00

Waarom zijn die UK versies bijna altijd goedkoper trouwens :confused:?

Geplaatst door XP_PC

Waarom zijn die UK versies bijna altijd goedkoper trouwens :confused:?

Zal wel komen doordat de software hier geimporteerd moeten worden ofzo en er natuurlijk van allerlei belastingen overheen gaan.

Een gloednieuwe BMW is in Duitsland ook veel goedkoper dan wanneer je diezelfde BMW hier in NL wilt kopen.

Daarbij komt dat als iets niet helemaal legaal is en het mag officieel niet dat men het juist wel doet, spannend en toch ook onschadelijk voor de meeste mensen, tenminste zo wordt gedacht.
vaak wordt het gevaar of het geen wat zou kunnen gebueren niet gezien.

ik zelf bezit wel een legale versie
maar doen ze het zich zelf niet aan met monsterprijzen te vragen

ze zouden eens moeten afvragen waarom op de crack,serial sites zoveel bezoekers zijn
maak gewoon de software goedkoper dan zal er meer legale software gekocht worden

wie heeft er alles legaal op zijne pc is,is bijna niet te betalen
neem bv ,office,euroglot,photoshop dan ben je al gauw
zo een 2500 € armer

hoeveel illegale programma hebben jullie op je pc staan

Sinds ik linux gebruik heb ik alles gratis en 99% open source, daarvoor op winxp 99% illegaal, enkel programmaś wel betaald maar met spijt achteraf.

Nou nog effies en Microsoft hoeft niks meer te onderzoeken, ze hoeven alleen maar iemand naar deze site te laten kijken en ze weten al genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan