MS Download Center op zoek naar illegale software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Microsoft wilde overigens geen commentaar geven op de overeenkomst met Sun.

Slimme zet.

In de verklaring staat dat Microsoft zich het recht behoudt om Open Office-gebruikers die de software na 1 april hebben geïnstalleerd, aan te klagen wegens patentbreuk.

Moeten ze bij mij eerst met een huiszoekkingsbevel voorkomen :D
Nee zal wel loslopen joh, zo dom zijn ze vast niet om in de voetsporen van SCO te lopen... en anders is er altijd koffice nog.
/slightly offtopic

Wat is het adres, een kop koffie kan nooit geen kwaad namelijk.
We grapen er wel over maar eigenlijk is het diep triest, we krijgen straks allemaal dhr microsoft aan de deur met het vriendelijk verzoek, Can i come insida please and perhaps you would like to show me your personal computer, can i look arround on you computer, en daarna wordt hij boos en geeft je een dagvaarding om voor de rechter te komen. ha ha

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.......

Aan een illegale klant heeft Microsoft meer baat dan een niet microsoft klant. Dit om de MS dominante positie te behouden. Ikzelf draai een illegale versie van XP pro, dit omdat ik na een legale Home edition, geen zin had het volle pond te betalen voor een pro versie. Maar SP2 werkt prima op een illegale XP pro. Afgezien dat sp2 volgens mij redelijk wat van je resources eet, heb ik er niet zo heel veel last van (de firewall is af en toe vervelend). Maar ik zie wel wat M$ van plan is. Gaan ze het blocken dan ga ik wel weer home edition draaien, of Linux, das tenminste gratis en een mindere gatenkaas dan windows.

Daar wil ik overigens nog wel een kleine opmerking over plaatsen. Hangmat merkte op dat Windows redelijk veel bugs en lekken bevat, maar ik durf te wedden dat als Linux of een ander OS zo populair was geweest als windows dat het minimaal net zo veel bugs en lekken zou bevatten. Alleen valt het bij Microsoft gewoon veel meer op, omdat 98% windows is.

Groeten,

Bas

Daar wil ik overigens nog wel een kleine opmerking over plaatsen. Hangmat merkte op dat Windows redelijk veel bugs en lekken bevat, maar ik durf te wedden dat als Linux of een ander OS zo populair was geweest als windows dat het minimaal net zo veel bugs en lekken zou bevatten. Alleen valt het bij Microsoft gewoon veel meer op, omdat 98% windows is.

Roep het al jaren...

Kijk naar onze vurige vossenvriend. Sinds FireFox een populaire browser is geworden komen er steeds meer lekken.

Als ik nu mijn eigen besturingssysteem zou maken kan ik ook roepen dat dit het allerveiligste is omdat nog niemand lekken heeft gevonden en nog geen enkele site daar ooit melding van gemaakt heeft. Duh.. hier heeft ook niemand interesse in. Zodra iets bij het publiek in trek raakt zal het ook bij "de bozen medegebruikers" populairder worden en beproeft worden. En daar komen de lekken. Ik weet bijna zeker dat als die 98% van jou op Linux zou draaien dat Windows opeens een heel veilig OS zou zijn.

Dat kan wel zijn, maar als ik bekijk wat er door het installeren van sp2 allemaal mis kan gaan... sorry, maar dat is in mijn ogen bagger met een hoofdletter. Een lijst van meer dan 200 bekende programma's die niet met sp2 overweg kunnen, waaronder de koning in firewallland zonealarm. Het gaat niet eens zozeer om lekken, maar om de mate waarin een programma goed werkt. Het is dat ik geen verstand heb van linux. Was Linus Torvalds een betere marketeer geweest, dan had ome Bill zich nog wel eens achter de oren kunnen krabben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan