MS-DTC faciliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Ik ben een Windows 98SE machine aan het schoonmaken en loop nu in het configuratiescherm op tegen een ikoon genaamd MS-DTC.
Ik heb begrepen dat het een connectiefaciliteit is voor mogelijk een SQL-server die ik van deze machine verwijderd heb.

De SQL-database en SQL-server hoorden bij een product genaamd KLANKIE om kinderen woordjes te leren.

Mijn vraag: hoe verwijder ik deze MS-DTC faciliteit van deze machine.

Jaap
 
Hoi,

Mogelijk opstarten in veilige modus
Via Configuratiescherm > Software : kijken of hier een optie in de lijst staat die overeenstemd met de naam van het icoon dat je noemt.

De mogelijkheid overwogen om - na waarschijnlijk lange tijd - tot een herinstallatie over te gaan?
Ook Win98 'vervuild' na langer gebruik !!
 
Hoi,

Mogelijk opstarten in veilige modus
Via Configuratiescherm > Software : kijken of hier een optie in de lijst staat die overeenstemd met de naam van het icoon dat je noemt.

De mogelijkheid overwogen om - na waarschijnlijk lange tijd - tot een herinstallatie over te gaan?
Ook Win98 'vervuild' na langer gebruik !!

Hallo Frosty,
Nee, het opstarten in de veilige modus bracht geen oplossing. Ik heb inderdaad gedacht over opnieuw installeren maar dan krijg ik sinds
1½ jaar de wijzigingen er niet meer op omdat de service van 98SE gestopt is. Het systeem wordt nu door mijn kleinzoon gebruikt en die moet ik nu vertellen even te wachten met het uitzetten omdat het systeem niet meer zelf afsluit. Pas als ik een 'levende' internetverbinding er in steek valt hij helemaal uit. Door vergelijking met andere systemen heb ik MS-DTC als probleem aangemerkt.

Dank voor de bijdrage.

PS. Is het niet koud onder de brug?
 
Hoi,

Ja, ik verwarm me maar aan de koeling van m'n laptop.
Hier in 't oosten kouwer dan onder de Pr. Irenebrug denk ik ...

Da's waar ook: het niet meer kunnen plegen van updates.
Een internetverbinding met die pc is trouwens ook niet écht veilig meer, want die is voor Win98 ook niet meer waterdicht (hoe toepasselijk) te krijgen.

Ik weet niet of CCleaner (www.ccleaner.com) onder Win98 werkt, maar je zou hem kunnen downloaden op een andere pc en installeren op 'deze' dat ruimt ook behoorlijk op.
 
Hoi,

Ik weet niet of CCleaner (www.ccleaner.com) onder Win98 werkt, maar je zou hem kunnen downloaden op een andere pc en installeren op 'deze' dat ruimt ook behoorlijk op.

Ik gebruik regelmatig Registry Mechanic, ik heb zowel een Windows 98 als een Windows XP versie.
Ik moet nog een paar speeltjes verwijderen maar daar heb ik de originele installatieschijfjes voor nodig. Als die er ook af zijn, hoop ik dat de ondersteuning van MS-DTC er ook af zal zijn. Het zit niet in een aparte directory dus even weggooien is er niet bij.

Met dank.
 
Ms-dtc

Alle speeltjes zijn inmiddels van de machine verwijderd, maar het mechanisme MS-DTC staat nog steeds in het configuratiescherm. Als je het ikoon opent is er alleen de mogelijkheid om het transmissieprotocol in te stellen. Verder zijn er geen instel- of verwijderingsmogelijkheden.

Is er nog iemand die bekend is met deze server-problematiek??
 
Hoi,

Start CCleaner eens in de veilige modus
en kies voor de 'knop' Gereedschap
Zie je onder 'Opstarten' of 'Deïnstalleer programma's' een verwijzing naar deze 'service' staan, verwijder die dan.
 
Hoi,

Start CCleaner eens in de veilige modus
en kies voor de 'knop' Gereedschap
Zie je onder 'Opstarten' of 'Deïnstalleer programma's' een verwijzing naar deze 'service' staan, verwijder die dan.

Gaan we doen. Heb alleen de machine nu niet bij de hand.
Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan