MS Edge geblokkeerd in firewall?

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Ik heb Windows 11 opnieuw geïnstalleerd en heb als beveiliging Comodo . Nu zie ik bij geblokkeerde toepassingen in de firewall dat daar 2 MS Edge toepassingen in staan en achtergrondtaak zonder dat ik die aangegeven heb om te blokkeren! Moet ik deze deblokkeren of zo laten? In een vorige installatie had ik Edge verwijderd wat allicht de bron is geweest dat updates niet meer normaal werkten.Comodo Edge .webp

Laatst bewerkt:
Heb je zelf extensies in Edge gezet?

Neen ik gebruik Edge niet, ik heb die de eerste keer op mijn nieuwe Windows geopend om een andere browser te downloaden en verder niets.

Als je een applicatie kent en vertrouwt, kun je toch gewoon deblokkeren.
Ik kan met RMK altijd mappen en bestanden scannen met mijn beveiligingsprogramma.

In een vorige installatie had ik Edge verwijderd wat allicht de bron is geweest dat updates niet meer normaal werkten.
Zelfs als je een andere browser gebruikt blijven sommige Windows-functies en programma's Edge-componenten gebruiken. En webview wordt o.a. ook door Office en PDF readers gebruikt.

dat daar 2 MS Edge toepassingen in staan en achtergrondtaak zonder dat ik die aangegeven heb om te blokkeren!
Zelf zou ik die 3 weer toestaan. Hoe ze erin komen, geen idee, misschien omdat ze een update hebben gehad en de hash in Comodo niet meer klopte.

Nog iets raars...
Waarom is de verkenner door HIPS (Intrusion Prevention System) geblokkeerd?

Ik weet ook niet waarom die toepassingen geblokkeerd staan, heb het zelf niet gedaan, vandaar mijn verwondering en vraag.

Terug
Bovenaan Onderaan