• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[MS Excel 2002] Kolom breedtes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leechman

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Weet iemand of er in MS Excel een mogelijkheid bestaat om voor één spreadsheet een overzicht te geven van de kolommen met daarbij de kolombreedte of dat het alleen mogelijk is dit per kolom te zien?

Laatst bewerkt:
Standaard is dat niet mogelijk, maar met wat VBA code moet dat wel lukken.

Wigi

Ik ben totaal niet thuis in VBA, als deze code niet al te ingewikkeld is, zou iemand deze dan voor mij op kunnen stellen met een instructie hoe te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Doe Alt-F11 om in VBA te komen.

Daar doe Invoegen > Module, en plak de volgende code:

Code:
Sub kolombreedtes()
    Dim c As Range
    Dim str As String
    str = ""
    For Each c In ActiveSheet.UsedRange.Rows(1)
        str = str & "Kolom " & Replace(c.AddressLocal(0, 0, xlA1), 1, "") & vbTab & c.EntireColumn.ColumnWidth & vbCr
    Next
    MsgBox str
End Sub

Sluit VBA via het kruisje rechts boven. Doe dan in Excel: Extra > Macro's en voer de macro kolombreedtes uit. Je zou dan een message box op het scherm moeten krijgen met de kolombreedtes van de kolommen die je gebruikt.

Wigi

Bedankt voor je hulp! Als ik een kolom gebruik dan werkt de Macro prima. Dan krijg ik bvb. "Kolom A 40,14". Als ik echter iets heb staan in meerdere kolommen dan krijg ik bvb. de melding "Kolom A:C".

Sorry.

Code:
For Each c In ActiveSheet.UsedRange.Rows(1)[B].Cells[/B]

Wigi

Waar kan ik de status van de vraag aanpassen?

Edit: Al gevonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan