MS Exchange server

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Goedenmiddag,

Is er iemand die wat afweet van exchange server?

Ik heb een tweemans zaak, we werken meestal vanuit huis. Probleem is echter dat we beiden een aparte agenda hebben en ook apart onze mail ophalen.

Wat we eigenlijk willen is dat de agenda gedeeld is en tevens onze email bij allebei binnekomt. Wanneer ik een groene vlag zet moet die bij hem ook groen zijn.

Is dit mogelijk met exchange server? Is het gewoon op XP te installeren? En is de installatie zeer ingewikkeld of voor iemand met redelijke kennis van microsoft te installeren?

En wat zijn de bijkomende voordelen?

Bedankt alvast

In principe zijn dit soort dingen wel te bereiken met exchange. Alleen denk ik wel dat het een erg dure oplossing is voor het probleem, of je moet grote toekomstplannen hebben ;)

Als je dan echt een synchrone mailbox wilt kan je het beste ieder een eigen mailbox nemen, en de andere daar op rechten geven in exchange. Dan kunnen beiden hem bekijken.
Persoonlijk zou ik een derde mailbox aanmaken, en daaraan de algemene e-mailaddressen koppelen info@, verkoop@ etc ... dan kan je die ook toevoegen en beiden gebruiken. Dan heb je nog een klein beetje privacy.

In principe kan iedereen met een beetje gevorderde microsoft-kennis wel exchange installeren en aan de praat krijgen en wat standaard dingen instellen, zeker met exchange 2003. Voor verdere configuratie's moet je toch wel wat meer er vanaf weten, maar dat is mijn mening ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan