• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MS Office 2010 / excel / macro gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbikker

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Berichten
19
Hallo iedereen,

Ik heb een excel sheet ( een format van een factuur ) deze vul ik in en maak print ik uiteindelijk uit als pdf en stop ik in de boekhouding.
Nu willen we het e.e.a. gaan automatiseren en hebben we het volgende gedaan.

Een macro ingesteld die ervoor zorgt dat na invullen van de factuur automatisch het document opslaat als pdf met het juiste nummer als naam.
Dit scheelt al de helft, helemaal makkelijk zou het worden dat als bij het invullen van de excel sheet (een verkoop) automatisch het boekingsnummer, hoeveelheid, datum en prijs zou worden opgenomen en dat ik dus niet meer hoef om te kijken naar het maken van facturen maar dit automatisch gebeurt bij het invullen van een verkoop op 1 regel in excel.

Kan ik hiervoor ook macro's gebruiken of meer kijken met vba/vbs? Of bestaan hier misschien al standaarden voor?

Indien iemand een idee heeft hoor ik het graag!
 
Hier is een voorbeeld onontbeerlijk.
 
Bekijk bijlage voorbeeld 1.xlsxBekijk bijlage voorbeeld2.xlsm

Bijgevoegd de 2 bestanden.

voorbeeld 1 is de 'administratie' (klopt niet helemaal gezien nu alles als 1 word berekend in de echte sheet die ik gebruik staat wel alles goed.
voorbeeld 2 is de factuur door alles in te vullen en op het logo te klikken draait de macro en slaat op een locatie op en pakt automatisch het factuur nr als naam van het bestand.
Dit word dan automatisch via pdf creator omgezet naar pdf.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan