• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MS-Office Excel 2013 - Kolom vergelijkingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjamp1972

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2013
Goedemiddag,

Ik ben redelijk bekend met Excel, (geen kennis van VBA/Macro's of als...dan beweringen) maar heb een probleem en dat is het volgende.

Ik heb de volgende situatie :

1/ 1 werkblad
2/ 15 kolommen in totaal op het werkblad
3/ per kolom verschillend aantal rijen.
4/ Per kolom, komt een bepaalde waarde slechts eenmaal voor.
5/ Iedere regel per kolom is anders qua waarde
6/ De waarde die in de kolommen staan is geschreven tekst, geen formules, of getal notities

Probleem stelling
Ik wil graag het volgende per kolom uitvoeren.

Vergelijk waarden in kolom B met de waarde in kolom A, als de waarde van B voorkomt in A dan moet de tekst in B groen worden, als hij niet voorkomt dan in B rood.
Vergelijk waarden in kolom C met de waarde in kolom A en B, als deze voorkomt in A of B dan moet de tekst in C groen worden, als hij niet voorkomt in A of B dan in C rood.
Vergelijk waarden in kolom D met de waarde in kolom A, B en C als deze voorkomt in A, B of C dan moet de tekst in D groen worden, als hij niet voorkomt in A, B of C dan in D rood

Met voorwaardelijke opmaak in 2013 lijkt het alsof je alleen 2 kolommen met elkaar kan vergelijken.
Het lijkt erop dat ik niet per kolom kan kijken naar enkel de 1,2,3 voorliggende kolommen

Moet ik werken met een tussen kolom ? wie heeft een suggestie hoe dit het makkelijkst kan worden vergeleken.
graag jullie ideeën.

Laatst bewerkt:
Heb je ook een voorbeeld zonder gevoelige info?

Dit werkt vaak een stuk beter en sneller en voorkomt dat we langs elkaar heen praten.

Voorbeeld

Hallo Weust,

Hierbij een voorbeeld zonder gevoelige informatie

Bekijk bijlage test.xlsx

De naam "klaas" komt niet voor in kolom C, hij slaat een jaartje over, maar wel in B, vandaar dat hij in D groen wordt gekleurd.

ik hoop dat de informatie duidelijk is en zie graag je suggestie tegemoet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan