MS Office onder Start/Alle Programma's is leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Na installatie van MS Office 2010 vind ik onder Start / Alle programma's nog wel MS Office, maar de inhoud is leeg. (Mogelijk is dit nog een restje van Ms Office 2003, wat ik hiervoor gebruikte) Gevolg is dat het lastig is om de prgramma's vanuit Prgram Files te starten omdat de daar voorkomende .exe bestanden niet allemaal duidelijk zijn. Ook via C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs is het niet mogelijk, omdat me daar de toegang geweigerd wordt, zelfs als administrateur.

Ik heb nog een andere vraag gesteld onder Excel, die eigenlijk ook MS Office als geheel betreft. Dat probleem doet zich nog steeds voor.
Zie: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/838313-Veelgebruikte-bestanden

Staat de Office er nog wel? Kun je, als je in het startveld van de startknop Word typt, Word opstarten?
Als je alleen de snelkoppelingen kwijt bent, kun je de snelkoppelingen opnieuw maken in Office map.

Hij heeft moeite met de exen te herkennen.. .
Als je ze sorteert in die map op extensie, dan staan ze bij elkaar.
Word heet word.exe
Excel heet excel.exe
Powerpoint heet powerpnt.exe
Erg lastig kan het toch niet zijn...
Als je op die 3 een voor een gaat staan en je klikt met de R-muis en kiest dan voor snelkpopeling naar het bureaublad maken... dan staan ze daar mooi klaar en kun je ze zo naar het menu mapje slepen/copyen...

Ja hoor, Office staat er en is, voor zo ver ik kan nagaan verder goed geïnstalleerd. In Program Files\MSOffice\Office14\ staan veel meer .exe bestanden dan er programma's zijn. Dat maakt het wat moeilijk alles te vinden, maar de meest heb ik al bij elkaar gezet op mijn bureaublad. Maar dit hoort toch gewoon in het Startmenu te staan!
Blijft ook nog steeds dat de iconen in de snelstartbalk niet de recente bestanden toegankelijk maken.

Je hoeft alleen maar eens snelkoppeling te maken van de exen die ik aangegeven heb, de rest laat je met rust.
Die staan er toch? Of in een submap?

Zoals ik al zei, heb ik dat al gedaan, maar het zint me niet dat het niet gaat zoals het hoort te gaan.

Dan deinstalleren, register schoon maken op eigen risico en herinstalleren...

Je kunt de snelkoppelingen gewoon naar je Office startmenu slepen. De-installeren lijkt mij een érg zware straf...

Je kunt de snelkoppelingen gewoon naar je Office startmenu slepen. De-installeren lijkt mij een érg zware straf...

Die tip had ik al gegeven... maar daar wil ie blijkbaar niet aan.....
Erg lastig kan het toch niet zijn...
Als je op die 3 een voor een gaat staan en je klikt met de R-muis en kiest dan voor snelkpopeling naar het bureaublad maken... dan staan ze daar mooi klaar en kun je ze zo naar het menu mapje slepen/copyen...

Ik wil niet ondankbaar lijken voor jullie hulp, maar jullie suggesties heb ik al gedaan of geprobeerd. Zoals ik al in de vraagstelling schreef: "Ook via C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs is het niet mogelijk, omdat me daar de toegang geweigerd wordt, zelfs als administrateur" Dus de verschillende programma's krijg ik niet in het startmenu. Ik kan daar allemaal best mee leven, maar het klopt gewoon niet. ook een "Herstel " heb ik al geprobeerd, zonder resultaat.
Het meest stoort me echter dat de recente bestanden niet snel toegankelijk zijn via de snelstartbalk iconen. En dat ik, de applicatie eenmaal geopend, maar 4 recente bestanden zie ipv de geconfigureerde 25.

Ga dan eens met de muis in het menu
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
Hier op de office map staan en met de R-muis voor eigenscahppen en security kiezen.
Hoe staan de rechten daar?
Voeg de admin toe (kan dat?)....

Dat was de oplossing! Om één of andere reden was de administrateur niet geautoriseerd en bleef het menu leeg.
Blijft nog mijn andere probleem, maar dat zal ik onder Excel nog eens aankaarten.
Nogmaals bedankt.

Bij nader inzien zal ik een nieuwe vraag aanmaken onder Office Algemeen, omdat het probleem met de recente bestanden ook bij andere Office onderdelen speelt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan