MS Outlook 2010 sluit niet, maar blijft op achtergrond draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muchacho NL

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Berichten
627
Hallo,

Sinds een voor mij onbekende Windows 7 update blijft MS Outlook 2010 op de achtergrond draaien als ik op het rode kruisje klik.
In de taakbalk wordt het icoontje weer alsof Outlook uitstaat, dus ik zie geen updates van nieuwe mail, maar zodra ik het weer aanklik dan heb ik direct een up-to-date inbox.
Dit gebeurt ook als ik minimaliseer.

Normaal als ik minimaliseer blijft het icoontje in de taakbalk highlighted en zie ik een pop-up + envelop als er een nieuwe mail is, nu zie ik niets meer.

Hoe pas ik dit aan zodat het highlighted blijft als ik minimaliseer, en daadwerkelijk het proces afsluit als ik op het rode kruisje klik?
 
Hallo Muchacho.
Heb je soms nog oude restanten van outlook op je computer.:shocked:
 
Wat bedoel je met oude restanten?

Ik heb Office nu bijna een jaar erop staan, geen veranderingen in aangebracht.
 
Ik geloof niet dat het helemaal duidelijk is.
Ik heb 2 jaar geleden Windows 7 aangeschaft.
15 maanden gelden heb ik MS Office 2010 aangeschaft.
Tot op een maand geleden werkte het prima.
Ik had Outlook aan mijn taakbalk gepinned, en als ik minimaliseerde bleef die in highlight staan (wat betekent dat het nog open is).
Als ik op het kruisje drukte sloot Outlook ook echt af.
Maar sinds ongeveer een maand is het bij zowel minimaliseren als sluiten dat het icoontje doet alsof het afgesloten is, maar in de taskmanager draait outlook.exe nog.

Ik wil dus bij het kruisje klikken echt aflsuiten, en bij minimaliseren echt zien dat het nog open staat.
 
Oke bedoel je deze dan. Ik las ook nog dit ergens. Zelf heb ik geen outlook, ik hoop dat je hiermee vooruit kunt.

Outlook heeft de mogelijkheid zich te minimaliseren tot een icoontje rechts onderin het systeemvak (in plaats van op de taakbalk). Vanaf Outlook 2003 is dit mogelijk door met rechts op het in het systeemvak getoonde icoontje te klikken en te kiezen voor Verbergen indien geminimaliseerd (dit heeft in Windows 7 alleen zin wanneer Outlook niet aan de taakbalk is vastgepind!). ;)

http://www.basiscursus.net/show/47/68/Outlook-minimaliseren-naar-de-taakbalk.html
 
Echter is Outlook 2010 wél aan mijn taakbalk vastgepind, maar dan rest natuurlijk nog de vraag: waarom is het plotseling veranderd zonder dat ik het ingesteld heb?
En deze oplossing is (indien hij werkt) maar een halve oplossing... Outlook blijft nog actief als ik op het rode kruisje klik, terwijl het dan moet afsluiten...
 
Laatst bewerkt:
Hoi Muchacha. Ik kon niet beter vinden dan dit. Allemaal vreemd voor mij. En zeker als je zegt kan niet afsluiten. Het enige wat ik mij verder kan bedenken is eens in veilige modus met netwerkverbinding te starten en het een en ander uitproberen. Verder zou ik het niet weten.

http://support.microsoft.com/kb/2511230/nl
 
Blijkbaar was je oplossing van het minimaliseren in systeemvak uitzetten de juiste...
Als dat aanstaat dan is het kruisje drukken ook gewoon outlook minimaliseren, en niet afsluiten.
Ik heb het uitgezet en het werkt zoals vanouds.
Snap ik alleen niet waarom het ineens aanstond, maar daar komen we nooit achter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan