buick
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 6 sep 2001
- Besturingssysteem
- Windows 10/11
Hallo,
Ik ben met een programma bezig in Visual Basic 6 (dus niet de .NET versie en daar moeten wat DB handelingen worden uitgevoerd naar een MS-SQL2000 server, die lokaal draait.
Wat ik wil is het volgende (even simpel)
Het programma moet gebruikers kunnen toevoegen aan de database TEST_tblBillID
1 Programma vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord
2 Programma controleert vervolgens of de gebruikersnaam al bestaat
3 als de gebruikersnaam niet bestaat, wordt deze toegevoegd; als deze wel bestaat komt een foutmelding.
Het programma op zich vormt geen probleem voor mij, en ook de SQL query krijg ik wel rond.
Ik weet alleen niet (meer) hoe ik de eigenlijke verbinding met de (lokale) sql server kan maken.
Ik ben al aan het googlen geweest en kom bij verschillende sites die met ADODB werken, maar de voorbeelden daar betroffen of Access, of MySql
Kan iemand mij misschien op weg helpen
Alvast bedankt
Ik ben met een programma bezig in Visual Basic 6 (dus niet de .NET versie en daar moeten wat DB handelingen worden uitgevoerd naar een MS-SQL2000 server, die lokaal draait.
Wat ik wil is het volgende (even simpel)
Het programma moet gebruikers kunnen toevoegen aan de database TEST_tblBillID
1 Programma vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord
2 Programma controleert vervolgens of de gebruikersnaam al bestaat
3 als de gebruikersnaam niet bestaat, wordt deze toegevoegd; als deze wel bestaat komt een foutmelding.
Het programma op zich vormt geen probleem voor mij, en ook de SQL query krijg ik wel rond.
Ik weet alleen niet (meer) hoe ik de eigenlijke verbinding met de (lokale) sql server kan maken.
Ik ben al aan het googlen geweest en kom bij verschillende sites die met ADODB werken, maar de voorbeelden daar betroffen of Access, of MySql
Kan iemand mij misschien op weg helpen

Alvast bedankt