MS7531.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Na het opstarten bemerkte ik dat mijn schermen waren veranderd qua grootte (oorzaak vooralsnog onbekend).
Ik heb dit toen weer aangepast aan mijn oude stijl (1024 x 768 pixels) en heb het systeem opnieuw opgestart. Hierna kreeg ik plotseling navolgende melding: Kan MS7531.EXE niet vinden. Dit programma is vereist om bestanden met de extensie Toepassing te starten". Op aanwijzing van een kennis heb ik toen in het hulpprogramma voor systeemconfiguratie bij het tabje opstarten dit onderdeel uitgevinkt, zodat ik die melding niet meer krijg. Volgens hem moet ik nu dit programma verwijderen en is het probleem opgelost. Ik ben hier een beetje huiverig voor (ik kan het programma overigens niet eens vinden via zoeken...), dus vraag even jullie raad wat ik nu doen moet?

B.v.d.

MS7531 is een browser hijack trojan.
Haal hem uit je opstart weg (als je niet weet hoe dat moet, vermeld dan even je versie van Windows) en je bent van je foutmelding af.
Scan daarna voor de zekerheid even met Spybot S&D

Groetjes,

Pieter

Pieter,

Ik heb windows 98. Dat uitvinken van MS7531 bij opstarten heb ik al gedaan.
Kun je me uitleggen wat dat browser hijack trojan inhoudt en hoe ik het moet laten scannen via die door jou opgegeven pagina? Ik heb zelf Norton, kan het daar ook mee?

gr.

Nee, je zou Spybot S&D moeten downloaden van die pagina, het installeren en dan je computer scannen.
In deze thread staan directe downloadlinks en uitleg over hoe het te gebruiken.
MS7531 is een trojan die ook nog de startpagina veranderd van je browser, vandaar de gevaarlijk klinkende omschrijving.

Groetjes,

Pieter

Pieter,
Bedankt voor je reactie.
Inmiddels kreeg ik van een kennis ook nog een paar tips,
waaronder deze: "op de startpagina van een meneer JKK staat bij een downloadtabje een
programmaatje wat belooft heel specifiek ms7531 aan te pakken:
http://home.wanadoo.nl/fassen/index.html
Dat heb ik gedaan en dat is nu gelukt.

Nu heb ik echter een ander probleem en of dit met het voorgaande samenhangt weet ik niet.
Ik heb nl. geen geluid meer!
Via het diagnostisch hulpprogramma voor Directx krijg ik het volgende antwoord: "De geluidskaart ondersteunt hardwarebuffering niet. Geluiden worden alleen afgespeeld vanuit softwarebuffers".
Ik heb wel geluid via een CD. Wat moet ik doen????

Zie je uitroeptekens staan in apparaatbeheer? Welke geluidskaart heb je?

Groetjes,
Bennie

Bennie,

Er staan geen uitroeptekens bij apparaatbeheer.
VIA PCI Audio Controller (WDM) is volgens mij de
geluidskaart.

Ben,

Mijn probleem is opgelost!!!
Op de een of andere manier waren er veranderingen opgetreden in de instellingen van mijn volumeregelaar,
zonder dat ik daar zelf iets aan had gedaan. Een kennis gaf me die tip (de gouden tip dus!!). IK kan vannacht dus rustig gaan slapen!

Ook jij welterusten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan