MS7531.html is weg????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Ik heb de volgende foutmelding, daardoor kan ik via de snelkoppeling op mijn buroblad geen verbinding maken met het web.

Kan file:///C:/WINDOWS/SYSTEM/MS7531.html niet vinden. Controleer het pad of het internet-adres.

Ik kan via msn wel op internet komen, vandaar dit bericht, hoe krijg ik die snelkoppeling weer aan de praat?...volgens mij heb ik wat verwijderd dat niet mocht!

bvd heatseeker

Dit zou moeten werken:

- Open msconfig (Start, Uitvoeren)
- Vink de optie 'MS7531' uit
- Verwijder alle bestanden die beginnen met MS7531 (of verplaats ze)

Volgens mij is het geen virus maar gewoon spyware

Bij de site die ik gegeven heb staat: "Removes the ms7531 virus". Dus dat geloofde ik maar, maar nou je het zegt, lijkt het inderdaad wel erg veel op spyware...

Prima, bedankt hij doet weer als normaal....dus dit is spyware? Toen ik ermee bezig was schoot me te binnen dat ik al eerder zoiets had met Winn32.... volgens mij toen ook zo uitgezet!

Kunnen deze 2 weg? dus: Winn32 + MS7531 ?
Zijn allebei exe. files....en hoe gooi ik ze weg?
Maar hoe komen ze eigenlijk door mijn firewall?

groeten heatseeker :)

Je mag ze allebei verwijderen, winn32 is een trojan virus...

Je gooit ze dus weg door ze te verwijderen uit de systeemmap.

Als je het tooltje dat ik je gegeven heb gebruikt hebt, staat MS7531 al niet meer op je computer...

Als je winn32 wilt verwijderen, moet je het ff handmatig doen, want ik kan nu ff geen progje daarvoor vinden...
Handmatig = van je harde schijf verwijderen en uit het register.

Hoe ze door je firewall komen...geen idee, welke heb je?

Zone alarm ...werkt verder prima!

leg dat verwijderen nog even uit aub...ik bedoel van winn32 dan.

heel erg bedankt alvast

groeten heatseeker

Dit soort programma's kunnen door je firewall komen omdat je zelf vaak toestemming geeft om dit te downloaden, het bekende verhaaltje van bestanden downloaden om deze pagina goed te kunnen zien en vertrouw altijd de inhoud van etc....

Je weet neem ik aan hoe je 'm van de harde schijf kunt verwijderen?

Dan alleen nog uit het register duzz...

Ok, daar gaan we dan.

Ga naar start>uitvoeren en type regedit
Ga vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
en verwijder de key met winn32 erin.

MS7531 is geen virus. Met welke programma hij op de PC komt weet ik niet. Het wordt ook niet als spyware, worm of trojan gedetecteerd.
De opzet van deze bestand is om je telefoon rekening op te pompen. Het is een soort van startpagina met allerlei links naar dure pay-sites. Werkt ook op de achtergrond als je aan het surfen ben (silent dialer).
Het zit in Windows\System en je vind naast elkaar ± 5-6 bestanden. Alles moet weg.
Soms wil de .exe niet weg, maar dat lukt in veilige modus.
Als je verder kijkt in Windows\System dan vind je ook erg veel bestanden (iets met XMO of zoiets). Het makkelijkste is om pictogrammen op soort te zetten.
Je vindt 30-50 gelijke bestanden allemaal links naar sex-sites.Deze zijn koppelingen die bij ms7531 horen. Datum is ook identiek, ik denk iets met september en oktober.
Alles moet verwijdert worden.
falco

Bedankt , alles is verwijderd uit mijn pc.
Koste in Windows system wel wat moeite ze stonden onderaan bij elkaar, maar ook tussen dingen.

Verder in run- 3 dingen verwijderd, de 2 bekenden van hierboven runn32 en ms7531, die trouwens ook nogmaals in windows system stond!!!
De 3e was een inmiddels allang verwijderde pop-up killer, die bij mij een conflict gaf met rabo telebankieren en zodoende weg moest...deze stond er dus nog wel.

Allemaal heel erg bedankt, ik beschouw de vraag als opgelost, maar als jullie nog meer mappen en dingen weten waar deze troep instaat, hoor ik het graag!!

heatseeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan